زبان شعر قابلیت ترویج معارف اهل بیت(ع) را دارد
کد خبر: 4192111
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
در اختتامیه سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر مطرح شد

زبان شعر قابلیت ترویج معارف اهل بیت(ع) را دارد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه زبان شعر و هنر قابلیت ترویج معارف اهل بیت(ع) را دارد، گفت: رسالت همه ما این است که هم خودمان از چشمه گوارای معارف معصومین(ع) بهره‌مند شویم و هم به ترویج، تعمیق و انتقال این آموزه‌ها به نسل امروز و نسل‌های آینده کمک کنیم.

آیین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر حضرت مادربه گزارش ایکنا از اصفهان، آیین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر، شامگاه پنجشنبه، 14 دی‌ماه در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد. حسن کامران، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران محفل شعر آیینی انگور از مهمانان حاضر در این نشست بودند. اجرای این برنامه را فضه‌سادات حسینی برعهده داشت.

در آغاز این نشست، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: مناسبت فرخنده ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک می‌گویم. هرچند شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان و اراداتمندان به سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در حادثه تروریستی کرمان کاممان را تلخ کرد؛ ولی این حادثه نشان از آیه شریف قرآن دارد که می‌فرماید: «هرگز گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگان‌اند؛ بلکه آنان زنده هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.» پس شهدا زنده هستند و دشمنان ما از شهدای زنده‌ ما می‌هراسند. 

وی افزود: امسال به مدد الهی، سومین کنگره سالانه حضرت مادر را به سوی پیشرفت برگزار می‌کنیم. این کنگره به‌صورت پیاپی در سه سال برگزار شده است و آن‌گونه که مسئولان برگزاری کنگره بیان کرده‌اند، هر سال هم از نظر استقبال و هم از نظر سطح کیفی و تنوع مضمون و موضوع، شاهد رشد و ارتقای جشنواره بوده‌ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: این توفیق بیش از هرچیز مرهون قداست این جشنواره و مدد خداوند رحمان و عنایت حضرت زهرا(س) و از سوی دیگر، ارادت شاعران و سخنورانمان به ساحت قدسی معصومین(ع) و بالاخص این بانوی گران‌قدر است.

وی یادآور شد: کنگره امسال با رویداد ویژه‌ نکوداشت طلبه و شاعر برجسته آیینی، استاد عباس شاهزیدی همراه است؛ شاعری که هم در حوزه شعر جایگاه برجسته‌ای دارد و هم در ترویج شعر آیینی و برگزاری رویدادهای ادبی پرتلاش است. کنگره شعر حضرت مادر نیز بر پایه تلاش و به برکت حضور، راهنمایی و راهبری ایشان شکل گرفته و تداوم آن نیز وامدار همراهی ایشان است.

حجت‌الاسلام احمدیان تأکید کرد: امیدوارم این جشنواره هرسال بهتر و پربارتر از پیش برگزار شود و به ترویج معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و ماندگاری و تأثیر عمیق‌تر این آموزه‌ها کمک کند؛ البته زبان شعر و هنر این قابلیت را دارد.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: رسالت همه ما این است که هم خودمان از چشمه گوارای معارف معصومین(ع) بهره‌مند شویم و هم به تناسب ظرفیت و استعداد خود به ترویج این آموزه‌ها، تعمیق آنها و انتقال به نسل امروز و نسل‌های آینده کمک کنیم.

در ادامه احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان از تلاش‌های عباس شاهزیدی (خروش اصفهانی) برای برپایی و استمرار انجمن شعر در اصفهان و فعالیت در این حوزه تقدیر کرد.

سپس فضه‌سادات حسینی ضمن خوانش متن لوح تقدیر از عباس شاهزیدی، حاضران را به تماشای کلیپ معرفی وی دعوت کرد.

در ادامه و با حضور تعدادی از مسئولان، هدایا و لوح تقدیری از جانب دفتر تبلیغات اسلامی، شهرداری و حوزه هنری اصفهان به این شاعر پیشکسوت و آیینی تقدیم شد.

عباس شاهزیدی، الهه سلطانی، فاطمه شفیعی، حسین صادقی، فراز ملکیان، محسن ناصحی، محمد خادم، عاطفه جوشقانیان و سیدسلمان علوی گنابادی از جمله شاعرانی بودند که به خوانش اشعار خود در این مراسم پرداختند.

در پایان نیز از برگزیدگان سومین کنگره ملی شعر حضرت مادر تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

عاطفه جوشقانیان از قم

سیدسلمان علوی گنابادی از قم

رضا نیکوکار از رشت

رضا یزدانی از تهران

شاعران شایسته تقدیر:

امیر رسولی از زنجان

الهه سلطانی از یزد

فاطمه شفیعی از اصفهان

در جریان این آیین، گروه سرود «رهروان ولایت» وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به اجرای سرود پرداختند و مهدی خیامیان نیز به مولودی‌خوانی ولادت حضرت زهرا(س) پرداخت.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha