وصیت‌نامه‌ سردار سلیمانی خلاصه تمام وصایای شهدا بود
کد خبر: 4191636
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
فرمانده سپاه عاشورا:

وصیت‌نامه‌ سردار سلیمانی خلاصه تمام وصایای شهدا بود

سردار عباسقلی‌زاده گفت: عملکرد سردار سلیمانی در طول دوران زندگی‌اش نشان می‌دهد که همیشه در میدان بوده و ما اگر بتوانیم وصیت‌نامه‌ این شهید بزرگوار را عمل و نشر دهیم، در واقع به تمامی وصایای شهدا عمل کرده‌ایم، چراکه وصیت‌نامه‌ شهید سلیمانی خلاصه‌ تمامی رهنمودهای امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر وصایای شهدا در تمامی عرصه‌ها است.

سردار عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 13 دی‌ماه، در آیین چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادبود شهادت سردار سید رضی موسوی در مسجد دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در خصوص حدیث «إنَّ اللهَ یَرضَی لِرِضا فاطِمَة وَ یَغضَبُ لِغَضَبِها»، اظهار کرد: باید نگاه کنیم که کدام کشور موفق به حرکت در مسیر رضایت حضرت زهرا(س) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است و خداوند را شاکر هستیم که این انقلاب را به ما ارزانی داشته و ولایت مطلقه‌ فقیه را در راس قرار داده و همه‌ ما عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان مکتب شهید سلیمانی را تبیین کردند و عملکرد سردار سلیمانی در طول دوران زندگی‌اش نشان می‌دهد که همیشه در میدان بوده و ما اگر بتوانیم وصیت‌نامه‌ این شهید بزرگوار را عمل و نشر دهیم، در واقع به تمامی وصایای شهدا عمل کرده‌ایم، چراکه وصیت‌نامه‌ شهید سلیمانی خلاصه‌ تمامی رهنمودهای امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر وصایای شهدا در تمامی عرصه‌ها است.

عباسقلی‌زاده گفت: همانطور که شهید سلیمانی تأکید کرده بود، جمهوری اسلامی حرم است و ما باید برای حفظ این حرم تلاش کنیم تا از تمامی چالش‌ها و مشکلات کنونی نجات یابیم.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نخستین توصیه‌ مهم شهید سلیمانی، نداشتن اختلاف بر سر اصول بود و اگر دقت کنیم، تمامی مشکلات ما مخصوصاً در فتنه‌های گذشته بخاطر اختلاف بر سر اصول به وجود آمده است. ولایت مطلقه‌ فقیه اولین اصلی است که همه‌ ما باید به آن اعتقاد قلبی و عملی داشته باشیم و اتفاقات سال‌های اخیر نشان داد که وجود ولایت مطلقه‌ فقیه موجب نجات اسلام و حفظ آبرو و عزت و مایه‌ وحدت مسلمانان است.

وی افزود: نخستین موضوعی که اکثریت شهدای ما در وصایای خود تأکید کرده‌اند، پشتیبانی از ولایت مطلقه‌ فقیه است و سردار سلیمانی نیز قسم جلاله خورد که اصلی‌ترین شئون ما پیروی از امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

عباسقلی‌زاده، با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرموده‌اند «هدف استکبار جهانی نابودی اسلام ناب هست»، یادآور شد: تمامی کشورهایی که تنها ظاهر اسلام را داشته و هیچ محتوایی ندارند، با آمریکا هم‌پیمان هستند و تنها مشکل آمریکا اسلام ناب و جمهوری اسلامی ایران است و تمامی فتنه‌ها را با هدف از بین بردن این اسلام راه‌اندازی می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: امروز آنچه که در غزه شاهد هستیم و جوانان و نوجوانان غزه‌ای این حوادث را امتحان الهی می‌نامند، نشأت گرفته از نهضت امام حسین(ع) و برکت خون شهدا است و در جرئت و شجاعت سردار سلیمانی همین بس که فرماندهان سوری و روسی با کوله‌باری از تجربه به‌عنوان شاگرد در مقابل سردار سلیمانی می‌نشستند و جورج بوش و اوباما نیز به قدرت شهید سلیمانی اعتراف کردند.

وی یادآور شد: اگر تجربه‌ جنگ تحمیلی نبود، نمی‌توانستیم در مقابل داعش بایستیم و قدرت اول منطقه باشیم. قطعاً اکنون به جرئت می‌توان گفت که ما در منطقه قوی هستیم و بهترین گواه این موضوع، بیرون راندن آمریکا از منطقه است. آمریکا همیشه می‌گفت گزینه‌ها روی میز است ولی اکنون همه شاهد هستند که ایران قدرت اول منطقه است که این افتخار به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمده است و اکنون کمتر آزاده‌ای را می‌توان پیدا کرد که از مردم غزه حمایت نکند.

سردار عباسقلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو نیز گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی در حال تلاش هستند که مردم را نسبت به نظام ناامید کرده و فقط نیمه‌ خالی لیوان را نشان دهند. اما ما باید نیمه‌ پر لیوان را نیز نگاه کنیم. قدرت جمهوری اسلامی در منطقه، صدور انقلاب از طریق شهادت سردار سلیمانی، پیروزی کشورهایی که با ایران اسلامی هم پیمان شدند و شکست کشورهایی که با آمریکا پیمان بستند و ... نیمه‌‌‌ی پر لیوان هستند.

وی ادامه داد: اما نیمه‌ خالی لیوان آن چیزی است که در طول سال‌های اخیر به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد گوش ندادیم. نمیه‌ خالی لیوان آن است که با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص نتیجه بخش نبودن مذاکره با دشمن، با دشمن پیمان بستیم. نیمه‌ خالی لیوان یعنی اینکه حرف رهبر انقلاب را زمین بزنیم و به این روز بیفتیم.

فرمانده سپاه عاشورا، دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را سونوشت‌سازترین تکلیف برشمرد و گفت: اولویت اول رأی به نظام است و رأی به افراد در اولویت‌های بعدی قرار دارد. رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که دشمن انقلاب در برنامه‌ریزی موفق ولی در محاسبه ناموفق عمل کرده است چراکه دشمن تصور می‌کرد می‌تواند مردم را نسبت به نظام ناامید کند اما مردم از برخی مسئول نالایق ناامید هستند و همیشه در کنار نظام می‌مانند و به همین دلیل است که در حوادث سال گذشته، با دشمن همراهی نکردند.

وی گفت: امروز دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، به منزله‌ دفاع از نظام، شهدا و اسلام است چراکه چشم امید تمامی مستضعفین جهان به طرف ایران اسلامی است و اگر می‌خواهیم حرم جمهوری اسلامی را حفظ کنیم، باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha