عشق به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد
کد خبر: 4191573
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
حال‌وهوای نجف به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

عشق به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد

نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مجاور نیز عشق به حاج قاسم سلیمانی موج می‌زند، این روزها عکس‌هایی از شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به‌مناسبت سالگرد ایشان در خیابان‌های نجف چشم‌نوازی می‌کند و موکب‌هایی که پذیرای ارادتمندان به شهدای مقاومت هستند.

سفر به اشرف نجفبا کاروان خراسان‌جنوبی راهی کربلا شدیم، برایمان دل‌انگیز بود، برای اولین بار قدم در سرزمین عراق گذاشتیم، به نجف که رسیدیم عکس‌هایی از شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و موکب‌هایی از کشور ایران که با همکاری مردم عراق برپا شده بود خودنمایی می‌کرد، چراکه سالگرد ایشان نزدیک بود.

استقبال شورانگیز مردم عراق از این موکب‌ها برایمان جالب به‌نظر می‌رسید؛ همین‌طور هم‌زمانی این برنامه‌ها با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) تقارن جالبی را به‌وجود آورده بود. 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در این سفر همراه کاروانیان به نجف آمده بود، درخصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای دارای ابعاد مختلف سیاسی و نظامی و دارای تفکر قابل ملاحظه‌ای بود که در بعد نظامی در دفاع مقدس یک فرمانده لایق و شایسته‌ای محسوب می‌شد.

عشق به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد

وی با بیان اینکه با شرکت در عملیات ویژه یا چریکی در مقابل با داعش صاحب نظریه‌ بود، بیان کرد: حاج قاسم توانست در مدت کم با هجمه بسیار زیادی که در منطقه پیدا کرده بود با تاکتیک رعب و وحشت در مقابل این موج گسترده حملات داعش را سازماندهی کند و بایستد.

محمد‌حسین دانشگر، مسئول موکب لبیک یا حسین(ع) سمنان که در نجف به‌مناسبت سالگرد سردار سلیمانی و میلاد حضرت زهرا(س) موکبی بر پا کرده بودند، گفت: 11 سال است که ایام اربعین در نجف پخت غذا و پذیرایی را داشتیم و امسال برای اولین بار خداوند توفیق داد که در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی با برپایی موکب و توزیع غذا یاد شهدای جبهه مقاومت را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم فقط خدمتگزاری به زائران نجف منوط به ایام اربعین باشد بلکه در طول ایام سال نیز این کار باید ادامه داشته باشد، اظهار کرد: این موکب مردمی است، لذا اقلام پذیرایی از محل کمک‌های خیرین تهیه می‌شود.

عشق به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد

دانشگر اظهار کرد: یادآوری ‌نام شهدای جبهه مقاومت همچون شهید سلیمانی و شهید سیدرضی به‌عنوان ‌شاگردان مکتب ائمه(ع) نیز تأثیرگذار است و لذا با همراهی مردم عراق که برای صرف یک استکان چای مهمان ما می‌شوند.

مسئول موکب لبیک یا حسین با اشاره به اینکه برخی از مردم عراقی معتقدند با برپایی این موکب‌ها به ما یادآوری می‌کنید که باید یاد شهدای مقاومت را زنده نگه داریم، گفت: یکی از شهدای مقاومت که نام او را این روزها زیاد می‌شنویم شهید سیدرضی است که واقعاً خالصانه کار می‌کرد.

مجید سنگانی، مسئول موکب فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه موکب حضرت فاطمه زهرا(س) ۱۰ سال است که در نجف در ایام اربعین که بزرگ‌ترین موکب و برپا می‌شود، اظهار کرد: دو سال است که بعد از شهادت حاج قاسم به این فکر افتادیم که حاج قاسم برای این رفت که مردم دنیا یکی شوند و آن بسیج 20 میلیونی را تشکیل بدهند.

عشق به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که مردم را حفظ کنیم، گفت: در سالگرد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس موکب‌هایی را در نجف برپا می‌کنیم که از یک‌ ماه قبل‌تر شروع به جمع‌آوری اقلام، وسایل فرهنگی و صوت تصویر می‌کنیم.

سنگانی با اشاره به اینکه در انتهای باب شیخ طوسی که وادی‌السلام بوده و محل تردد بیشتر مردم عراق در آنجاست، تصریح کرد: موکب حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را هر ساله در این محل برپا می‌کنیم که یک مکان برای تبلیغات و برای پخش غذا سر مزار ابومهدی المهندس نیز بسیار عالی است.

مسئول موکب فاطمه زهرا(س) تصریح‌ کرد: 13 دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مردم عراق برای عرض ادب به محضر ابومهدی و شهدای ایرانی می‌روند. در این قضیه اسم حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش زنده می‌شود که به نوعی بیعت مجدد است؛ حاج قاسم گردن همه حق دارد و وظیفه خود دانسته که در هر شرایطی خدمت کنیم.

سنگانی با اشاره به اینکه جوانان ایرانی در این موکب به مردم کشور عراق و زائران خدمت می‌کنند، گفت: این موکب با کمک‌های مردمی برپا می‌شود.

مسئول موکب فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه بودن در نجف خود نیز خاطره است، یادآور شد: در این موکب نیز بسته‌های فرهنگی، پیکسل‌های حاج قاسم و ابومهدی المهندس و چفیه‌ها حک شده با عکس حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پخش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha