ادامه راه شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند
کد خبر: 4191534
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
سردار رادان:

ادامه راه شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ادامه راه شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند، گفت: ادامه حرکت، منش و روش شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از لرستان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز، ۱۲ دی‌ماه در سومین یادواره ۵۰۰ شهید امنیت و دوران دفاع مقدس فرماندهی انتظامی استان لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای لرستان به ویژه شهدای نیروی انتظامی، گفت: استان لرستان یادآور خاطرات فراوانی از دوران دفاع مقدس و سلحشوری‌های رزمندگان این خطه در دفاع از وطن، حریم حرم و امنیت وطن است، شهید بروجردی فرماندهی سلحشور و دلیر بود که در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و توانست با توکل بر خدا نام نیکی از خود به یادگار بگذارد و در بین مردم کردستان به مسیح کردستان ملقب شد.

وی افزود: رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس تمام‌قد حضور یافتند و خاطرات خوبی را از خود به یادگار گذاشتند کمااینکه شهید نورخدا موسوی از شهدای نیروی انتظامی شهیدی بود که از شهدا اثر گرفت و خودش نیز اثرگذار شد.

رادان با بیان اينکه شهید غلامرضا چاغروند افتخاری برای لرستان است، ادامه داد: شهید چاغروند در مظلومیت و گمنامی توانست نام‌آوری را برای لرستان به ارمغان بیاورد.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه از دست‌اندرکاران یادواره‌های شهدا در لرستان تقدیر می‌کنم که در مناسبت‌های خاص یادواره شهدا در این استان رقم می‌خورد، اضافه کرد: یادواره شهدا برای ما راه و چراغ و مسیر هستند، مسیر شهدا هیچ وقت خاموش نمی‌شود شهید یک روز با نبردش، روزی با شهادتش و امروز نیز با راه دادن ما به یادواره‌ شهدا مسیر را برای ما مشخص می‌کند تا راه را گم نکنیم.

وی با گرامیداشت یا و خاطره شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی و همچنین شهدای مرزبانی و انتظامی به ویژه شهدای راسک، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس سربندهایی مزین به نام یا حسین(ع)، یا زهرا(س) و یا مهدی(عج) بر سر می‌بستند این رمز و راز داشت و راز آن این بود که شهدا به ائمه اطهار(ع) اقتدا می‌کردند؛ وقتی یک شهید به امام حسین(ع) اقتدا می‌کند که نامش جاودانه است قطعاً این شهید نیز نامش جاودانه خواهد شد.

رادان با تأکید بر لزوم الگوگیری از شهدا و ادامه راه آنان، افزود: شهدا سه مسیر و بعد را مدنظر داشتند اول امت شدند، دوم‌ اینکه آنان امام و ولی داشتند چراکه اگر انسان در زندگی امام و ولی و راهنما نداشته باشد راه و مسیر درست را گم می‌کند، همانند فتنه ۸۸ که عده‌ای به دلیل نداشتن امام و یا فاصله گرفتن از امام، راه را گم کردند.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: مسیر و بعد سومی که شهدا داشتند مکتب و ایدیولوژی بود، کمااینکه این مکتب شهید پرورش می‌دهد، شهید راه را انتخاب می‌کند لذا ما نیز برای اینکه در مسیر شهدا باشیم باید خود را برادر و خواهر شهدا بدانیم و از آنان الگو بگیریم.

وی در بخشی از سخنانش گفت: استان لرستان از استان‌هایی است که بنده با رزمنده‌ها و همکاران خاطرات زیادی در زمان جنگ و در زمان مأموریت‌های مختلف در استان‌های مختلف داشتم و سهم شهدای استان هم در انتظامی سهم قابل‌توجهی است و این به‌ واسطه این است که در استان‌های دیگر مأموریت می‌پذیرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش لرستانی‌ها در ایجاد امنیت کشور، افزود: وقتی می‌خواهیم نقش را بررسی کنیم بایستی یک تجربه و یک پیامد را بسنجیم تا نقش را بدانیم، تجربه من اینجا می‌گوید که بچه‌های لرستان خودشان را محدود به منطقه لرستان نکردند و همه‌ جاهای کشور را به‌عنوان وطن دانسته و مأموریت انجام می‌دهند و سهم انتظامی هم ما الان در اکثر استان‌ها که مأموریت‌پذیر و مأمورپذیر هستند از بچه‌های لرستان هستند و شاهد مدعایش هم اینکه سهم شهدای استان زیاد است و منطقه قابلیت جذب فراوانی دارد و اشتیاق به جذب هم هست که مایه افتخار است.

همچنین، سردار احمد رضا رادان در جریان این سفر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چند روز دیگر اولین گروه مجرمین سابقه‌دار، سارقین و… که سه فقره سرقت داشته‌اند و محکوم بوده‌اند، با دستبند و پابند الکترونیکی کنترل خواهند شد تا آرامش مردم بیشتر حفظ شود.

وی افزود: این امر در سراسر کشور اجرا می‌شود، ابتدا پایلوت در چند استان و سپس بعد از آن در همه کشور اجرا خواهد شد.

رادان در بیان چرایی جاودانه شدن شهدا و اینکه این یادواره در ایامی برگزار شده که حماسه ۹ دی در آن رقم خورده است، اظهار کرد: پیام مردم در ۹ دی به جبهه استکبار در حقيقت همان جواب شهدا بود چرا که شهدا حفظ انقلاب را واجب دانستند و مردم نیز در ۹ دی با دفاع از ولایت حماسه‌ای عظیم آفریدند.

سردار رادان با بیان اینکه ادامه راه شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند، گفت: منش و روش شهدا سربلندی ملت ایران را تضمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha