طوفان الاقصی نتیجه زحمات سردار سلیمانی بود
کد خبر: 4191442
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:

طوفان الاقصی نتیجه زحمات سردار سلیمانی بود

سردار مجید خادمی با بیان اینکه پایگاه ارتش اسلامی با تلاش‌های شهید سلیمانی شکل گرفته است، گفت: طوفان الاقصی نتیجه زحمات آن عزیز در تجهیز، آموزش و جرئت دادن بود.

سردار خادمی رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار مجید خادمی، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی که امروز، 12 دی‌ماه در بیمارستان نفت اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم، امنیت و سلامت و غیرت و عفت و مردانگی گفت: مناسبت‌هایی مثل 9 دی، روز بصیرت، میلاد حضرت زهرا(س) و روزهایی که جبهه مقاومت درگیر است همه در مسیر جنگ با جهالت، گمراهی، بی‌عدالتی، ظلم، اشغالگری و تلاش برای گذشتن از همه چیز خود و افزایش بصیرت است. 

وی با بیان اینکه حمل کردن عَلَم اسلام، انقلاب و ارزش‌های اسلامی سخت است و جز با صبر و بصیرت ممکن نیست، ادامه داد: تأثیرگذاری و ایجاد رعب و وحشت از شهید سلیمانی بیشتر از شهید سلیمانی است. دشمن در به شهادت رساندن سردار سلیمانی دچار اشتباهات محاسباتی شد. دشمن فکر نمی‌کرد بعد از قضایای گران شدن بنزین و بی‌تدبیری در آبان سال 98 با شهادت سردار، مردم چنین عکس‌العملی از خود نشان دهند و مردم دنیا را بیدارتر کنند. سرویس اطلاعاتی صهیونیست‌ها این‌گونه القا کردند که اگر سردار سلیمانی به عراق برود جنگ رخ می‌دهد در صورتی که سفر سردار غیرنظامی و در راستای برنامه‌‌ها و دیدارهایی بود که برایش تدارک دیده شده بود. 

خادمی بیان کرد: شهادت به دست شقی‌ترین مردمان و به فجیع‌ترین حالت، بزرگترین افتخار و دستمزد برای حاج قاسم بود؛ گرچه حق وی این نبود که به دست داعش، منافقان و صهیونیست‌ها شهید شود، اما این‌گونه شهید می‌شد تا پرچم دشمن گم نشود.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد تا مکتب شهید شکل بگیرد؛ مکتبی که دارای ویژگی‌هایی همچون اخلاص، خود را ندیدن، تا آخرین نفس برای حق و حقیقت جنگیدن، هیچ‌گاه از پا ننشستن، از خودگذشتگی، وفای به عهد و... است. وی همواره مردم را خانواده خود می‌دانست و هیچ‌گاه در مبارزه با ظلم و ضد انقلاب، تردیدی به خود راه نداد و همواره بر رعایت حق مردم و مسائل شرعی تأکید می‌کرد. 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تولیدکننده امنیت بود، نه واردکننده امنیت. آمریکایی‌ها برای حمایت از خودشان در افغانستان و عراق و تمام کشورهای تحت سلطه مدتی امنیت ایجاد کردند، اما اگر ببینند که ماجرا به نفعشان نیست باز هم در آن کشورها ناامنی ایجاد می‌کنند.

خادمی بیان کرد: با تلاش‌های شهید سلیمانی پایگاه ارتش اسلامی شکل گرفته است؛ حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حیدریون پاکستان، زینبیون افغانستان و... همین پایگاه ارتش اسلامی است؛ طوفان الاقصی نتیجه زحمات آن عزیز در تجهیز، آموزش و جرئت دادن بود.

وی با اشاره به جنگ شناختی گفت: ما امروز با این مدل جنگ روبه‌رو هستیم و پنج هدف عمده ایمان، امید، اعتماد، آگاهی و اراده را دنبال می‌کند. اگر دشمنان هر کشوری به این پنج هدف برسند نیازی به جنگیدن نیست. دشمن این مدل جنگ را در کل منطقه جاری کرد. حماس با وضعیتی همچون طرح سازش صلح ابراهیم در فلسطین، استفاده از نقاط ضعف سران کشورهای عربی، وعده دادن، به مرحله نابودی بردن حماس روبه‌رو بوده است و رأساً و بدون مشورت با کسی تصمیم گرفت و طوفان الاقصی را رقم زد. آنها با همه فشارهای رژیم صهیونیستی و نقاط ضعف آنها آشنا بودند. آنها گفتند ما در یک زندان روباز قرار گرفتیم که به تدریج از بین می‌رفتیم. 

خادمی ادامه داد: طوفان الاقصی یک امیدواری در جهان اسلام است از آن جهت که دیدند یک گروهی خود را از مبارزه با سنگ تبدیل به مبارزه با موشک کرده است. آمریکا همه پایگاه‌های خود را برای کمک به اسرائیل آماده کرد. اروپایی‌ها تمام قد امکانات خود را به سمت رژیم صهیونیستی آوردند و این یک پیام برای جبهه مقاومت و ارتش جهان اسلام دارد که دشمن شکننده است و می‌شود دشمن را به نابودی کشاند. با این علملیات جهان دچار تحول خواهد شد و باورها تغییر خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه اظهار کرد: شناخت حماس نسبت به دشمن، نتیجه‌اش شکست مفتضحانه و ترمیم‌ناپذیر بود. حتی اگر رژیم صهیونیستی همه دو میلیون و 250 هزار نفر غزه را به شهادت برساند از آن در دنیا به‌عنوان پیروزی یاد نخواهد شد. فرماندهان حماس پیغام دادند در مذاکرات کوتاه نیایید و ما کاملا آماده هستیم. دشمن تحمل دادن تلفات را ندارد و این نقطه ضعف آنهاست. با این عملیات دکترین پیشدستانه، دفاع بیرون مرز، قدرت بازدارندگی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فرو ریخت. از این جهت مقام معظم رهبری فرمودند این شکست جبران‌ناپذیر است.

وی گفت: دشمن تلاش کرد حقیقت را وارونه جلوه دهد و از این حیث درک مدل جنگ شناختی و جهاد تبیین برای جوانان ما مهم است. اگر جوانان ما برای دریافت پاسخ سؤالات خود به سراغ بی بی سی، اینترنشنال بروند این خواسته اساسی دشمن است. آنها نمی‌خواهند جوانان ما تاریخ کشور را مطالعه کنند. جوان ما اگر نسبت به مبانی اسلامی باور مستحکمی ندارند و بر روی سازه‌های ملی مثل تخت جمشید تأکید دارند مطالعه کنند که کدام بی‌عرضه در آن زمان حاکم فارس بوده که با حمله دشمن، نابود شد؟ همان سازه ملی که به تعبیر حضرت آقا، هنر پنجه‌ بچه‌های ایرانی بود. در عمر پربرکت انقلاب اسلامی یک سانتی متر در اختیار دشمنان قرار نگرفت. مقام معظم رهبری همواره بر مالکیت ایران بر جزایر جنوبی ایران تأکید دارند. همه دنیا چشم به این منطقه دوخته‌اند و از این حیث شاید برای جوان ما سؤال پیش بیاید که چرا وارد جنگ نمی‌شویم؟ بخش عمده پاسخ به این سوال برمی‌گردد به خیانتی که دیگران در جهان اهل سنت انجام دادند. آنها چون خودفروخته بودند و همه امیدشان این بود که جنگ حماس و اسرائیل تبدیل به جنگ ایران و آمریکا می‌شود و زیر سایه این جنگ بزرگ موضوع غزه گم می‌شود.

خادمی بیان کرد: دشمن همه تلاش خود را می‌کند تا جوانان ما به تحلیل درست دست نیابند و از این جهت جهاد تبیین مهم شده است. جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت. ابزار رسانه‌ای در تغییر و انحراف افکار عمومی، گسترده‌تر شده است. جوانان تلاش کنند حقیقت را پیدا کنند. بین حقیقت، واقعیت و حقانیت تفاوت است و جوانان باید بر روی این کلمات حساس باشند.

یادآور می‌شود، این مراسم به‌مناسبت گرامیداشت یاد اولین حضور پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بیمارستان نفت اهواز پس از ورود به کشور و استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha