پیامد‌های فتنه ۸۸ به نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4191284
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

پیامد‌های فتنه ۸۸ به نسل جوان تبیین شود

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به اینکه همه ساله باید حماسه 9 دی را عزیز بداریم و پیامد‌های فتنه ۸۸ و توهین‌هایی که آشکارا به مقدسات و اساس نظام صورت گرفت به نسل جوان تبیین کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 11 دیماه، در دیدار با مردم شهرستان اهر، گفت: مردم آذربایجان در طول تاریخ حماسه‌های ماندگاری در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی رقم زده‌اند و پیشقدم هستند.

وی با اشاره به اینکه سه عنصر اصلی در مهار فتنه ۸۸ نقش مهمی داشت، افزود: عامل نخست مدیریت و رهبری هوشمندانه و حکیمانه بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب بود، دومی حضور بابصیرت مردم ولایتمدار در صحنه و سومی پیوند عمیق مردم با ولایت بود.

آل‌هاشم، ادامه داد: ما باید همیشه بصیرت داشته باشیم و دشمنان را بشناسیم؛ در جریان اصلی فتنه ۸۸ گردانندگان اصلی این فتنه عوامل خارجی بودند و عده‌ای خواص بی‌بصیرت هم از داخل با این جریان همراهی کردند و بعضی از مردم نیز ناخواسته و بر اثر بی‌بصیرتی با فتنه گران همسو شدند که خوشبختانه پس از آگاهی زود از این جریان خطرناک خارج شدند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه همه ساله باید حماسه 9 دی را عزیز بداریم و پیامد‌های فتنه ۸۸ و توهین‌هایی که آشکارا که به مقدسات و اساس نظام صورت گرفت باید به نسل جوان تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: از آثار و تبعات منفی فتنه ۸۸ موضوع اختلال در مذاکرات هسته‌ای بود و مذاکرات به مرحله‌ای رسیده بود که رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری نامه نوشت که مسائل منطقه بدون حضور ایران حل نخواهد شد و این حرکات و رفتار‌های ناشایست عده‌ای هنجار شکن موجب شد برنامه‌های پیشرفت و اقتدار ایران به هم بخورد و زیانهای اقتصادی و معیشتی زیادی به مردم و جامعه وارد شود.

آل‌هاشم، هدف دشمنان را از راه اندازی اینگونه فتنه‌ها و اغتشاشات در کشور اجرای راهبرد خشونت علیه مردم و غارت اموال شهروندان دانست و گفت: سال گذشته نیز اغتشاشات به همین منظور ساماندهی شده بود و همچنین دشمن درصدد این بود تا قشر فهیم زنان ایرانی را علیه جمهوری اسلامی تحریک کند که به یاری خدا این توطئه هم نقش برآب شد و این در نتیجه مدیریت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم فهیم و ولایتمدار بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: مردم منطقه ارسباران که معروف به غیرت و شجاعت و شهامت هستند در تمامی عرصه‌ها پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و حضور حماسی داشته‌اند و ان شاءالله در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم با حضور پرشور خود حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد و هر یک رای یک تیر بر قلب دشمنان خواهد بود.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر هم در این دیدار  ضمن تبریک دهه بصیرت، دهه میثاق امت با ولایت گفت: مردم با بصیرت و ولایتمدار کشورمان در نهم دیماه ۸۸ حماسه آفریدند و مردم آذربایجان نیز که پیشگام این حرکت تاریخی بودند در هشتم دی ماه به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و محکومیت فتنه گران برخواستند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان اهر در مقاطع مختلف پیشتاز هستند افزود: حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی‌ها، یادواره‌های شهدا و انتخابات که همیشه بیش از ۸۷ درصد مشارکت کرده‌اند قابل تحسین است و ان شاءالله در انتخابات آینده نیز حماسه آفرینی خواهند کرد.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: در سال جاری سرمازدگی، جاری شدن سیل و خشکسالی در اهر موجب خسارت جدی به مردم شهرستان شده است و محصولات باغی و زراعی وضعیت مطلوبی ندارند و انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی برای جبران خسارت باغداران و کشاورزان اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

انتهای پیام
captcha