پیش همایش بین‌المللی «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4191042
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

پیش همایش بین‌المللی «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» در کرمان برگزار شد

پیش‌همایش بین‌المللی «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» با حضور پژوهشگرانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان و افغانستان و فلسطین در سالن اجلاس دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

پیش همایش بین‌المللی مقاومت، شهیدالقدس و غزه در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان امروز، ۱۰ دی‌ماه در پیش‌همایش بین‌المللی «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» که با حضور پژوهشگرانی از کشورهای جبهه مقاومت در کرمان برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که از سردار سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس به عنوان مدرسه درس‌آموز یاد کرده‌اند، گفت: دانشگاه باید پیرامون سیره، زندگی و راه و رسم این شهدا نهایت اهتمام را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد کرمان تشکیل شده و عمده فعالیت آن ترویج مکتب حاج قاسم است، افزود: یک برنامه علمی نیز در دانشگاه تدوین شده که بخشی از آن مربوط به مسئله شهید سلیمانی و مقاومت است و تاکنون قریب به ۱۸ هزار نفر ساعت در زمینه‌های پژوهشی کار کردند و تاکنون ۷۵۰ زمینه پژوهشی در مورد شهید سلیمانی و مقاومت استخراج شده که می‌توان از هر یک از این زمینه‌ها ۱۰ تا ۱۵ پایان‌نامه و رساله دکتری استخراج کرد.

منظری‌توکلی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و رساله دکتری پیرامون مکتب شهید سلیمانی نوشته شده و برخی رساله‌ها نیز هنوز دفاع نشده‌اند، تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد کرمان برگزاری همایش بین‌المللی مقاومت است که بعد از نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم هر سال برگزار شده و امروز نشست مقدماتی سومین دوره همایش با حضور دانشجویانی از هشت کشور مقاومت که ایده، کتاب و نظریه پیرامون شهید سلیمانی، غزه و مقاومت داشتند، با عنوان «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد کرمان در پایان از برگزاری همایش اصلی «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» در روز شنبه ۱۶ دی‌ماه خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با حضور گسترده دانشگاهیان و عاشقان شهید سلیمانی اندکی از وظیفه خود برای ترویج مکتب را انجام دهیم.

در این پیش‌همایش «مقاومت، شهیدالقدس و غزه» پژوهشگرانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان و افغانستان و فلسطین در خصوص ارتباط مکتب امام حسین(ع) و مکتب شهید سلیمانی، خاطراتی از حضور حاج قاسم در سوریه و یمن، ارادت مردم کشورهای مقاومت به شهید سلیمانی، نقش شهید سلیمانی در مقابله با گروه‌ تروریستی داعش، نقش شهید سلیمانی در مقاومت لبنان و... به بحث و ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام
captcha