مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام کوه صفه
کد خبر: 4191009
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
در اصفهان برگزار می‌شود

مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام کوه صفه

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام صفه و محوطه پیرامون آن با هدف ارتقای سازمان هویتی منظر شهری و پررنگ کردن یاد و خاطره شهدا خبر داد.

مزار شهدای گمنام کوه صفهبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام صفه و محوطه پیرامونی آن اظهار کرد: این مسابقه از سوی شهرداری اصفهان و با هدف ارتقای سازمان هویتی منظر شهری و پررنگ کردن یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، طراحی یادمانی ارزشمند برای مزار شهدای گمنام کوه صفه و سقف فضای نمازخانه، همچنین مبلمانی مناسب و درخور این فضای ارزشمند و روحانی است که محدوده طراحی و مشخصات مکانی در مدارک مسابقه قابل دستیابی است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزارکننده این مسابقه مدیریت پژوهش است، یادآور شد: کارفرمای این مسابقه نیز مدیریت منطقه پنج، مدیر مسابقه، مهدی حقیقت‌بین و داوری آن بر عهده احسان رنجبر، سمیرا رویان و مهرداد ایروانیان است.

وی با اشاره به زمان‌بندی مسابقه ادامه داد: با توجه به اعلام فراخوان، مهلت ارسال آثار از اول دی تا 15 بهمن‌ماه سال جاری در نظر گرفته شده است، 19 تا 24 بهمن آثار برگزیده انتخاب می‌شوند و اول اسفندماه نیز اختتامیه برگزار خواهد شد.

نصوحی با اشاره به ویژگی‌ها و ارزش‌های مورد درخواست در طراحی گفت: ارتقای کیفیت عینی و ذهنی و تقویت حس مکانی مزار شهدای کوه صفه و محوطه پیرامون، تأکید بر منظر و نقش رسانه‌ای آن در روایت ارزش‌های فرهنگی و مذهبی شهادت، فراهم کردن زیرساخت‌های فضایی مناسب و تأمین آسایش به‌منظور ظهور رویدادهای گوناگون مرتبط با زنده نگه‌ داشتن ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی آن به نسل آینده، هماهنگی با ارزش‌های مذهبی و فرهنگی و حفاظت از ویژگی‌های طبیعی و تاریخی کوه صفه از جمله شاخص‌های لازم برای ارائه طرح‌هاست.

وی تأکید کرد: اهداف مسابقه طراحی یادمان شهدای کوه صفه، خلق فضایی معمارانه و سرزنده و منظری پویا، خوانا و روایتگر از ارزش‌های فرهنگی و مذهبی شهادت، تقویت رویدادپذیری مکان به‌منظور پاسداشت و حفاظت از خاطرات، واقعیت‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و افزودن یاد و خاطرات شهدا و دفاع مقدس بر خاطرات جمعی شهروندان از کوه صفه به‌عنوان مکانی طبیعی، سالم، مفرح و شاد است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به محدودیت‌های طراحی یادمان شهدای صفه بیان کرد: در طرح پیشنهادی باید مسیرهای جریان آب وضع موجود حفظ و به‌صورت بهینه در طراحی دیده شود، همچنین مصالح استفاده‌شده در طرح پیشنهادی تا حد امکان باید هماهنگ با پوشش گیاهی و بستر موجود انتخاب شود و حداکثر ارتفاع طراحی نیز با توجه به نامه اداره‌کل میراث فرهنگی به میزان ۴.۵ متر باشد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۷
0
0
میشه سایت ثبت نامش رو هم معرفی بفرمایید جهت شرکت اشخاص حقیقی
ممنون می شم
captcha