میزبانی مساجد دولت‌آباد کرج از طرح «هر مسجد یک خانه سلامت»
کد خبر: 4191001
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

میزبانی مساجد دولت‌آباد کرج از طرح «هر مسجد یک خانه سلامت»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: پنجمین برنامه از طرح سلامت‌محور هر مسجد یک خانه سلامت، در محله دولت‌آباد برگزار می‌شود.

امیر اشتری، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج

امیر اشتری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات درمانی و ارتقای سلامت شهروندان طرح «هر مسجد یک خانه سلامت» با هدف ترویج مسجدمحوری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در استان البرز در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه محوریت این طرح برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت‌محور و ارائه برخی خدمات درمانی در مساجد است، افزود: با توجه به نقش مهم مساجد در جلب مشارکت مردمی و عرصه‌های مختلف اجتماعی و اجرای این طرح می‌تواند در اتقای سلامت و شهروندی تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با توضیح اینکه در این طرح با بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت مساجد و بسیج، راهکارهای درمانی مناسب به بیماران آموزش داده می‌شود، گفت: پنجمین برنامه از طرح سلامت‌محور هر مسجد یک خانه سلامت، در محله دولت‌آباد کرج برگزار خواهد شد.

اشتری افزود: این طرح با هدف ترویج سلامت اجتماعی و ارائه خدمات سلامت‌محور سنجش فشار خون، مشاوره خانواده و روانشناسی، مشاوره تغذیه و مراقب سلامت و... در مساجد و محله‌های مختلف شهر کرج، به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: پنجمین مرحله این طرح، امروز، 10 دی‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) محله دولت‌آباد کرج برای عموم علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha