انتخابات؛ هدیه انقلاب اسلامی و اسلام ناب به ملت ایران
کد خبر: 4190570
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد:

انتخابات؛ هدیه انقلاب اسلامی و اسلام ناب به ملت ایران

خطیب جمعه تهران انتخابات را هدیه انقلاب اسلامی، خداوند و اسلام ناب به ملت ایران دانست و گفت: انتخابات در حقیقت برای آزادی و استقلال ملت است. اگر انتخابات با مشارکت قوی و رقابت جدی باشد و در کمال سلامت و در محیطی امن برگزار شود حرکت ملت ایران به سمت قله ها تضمین می شود و لذا خیلی باید قدر انتخابات را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه تهران، 8 دی، که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ماه جمادی الثانی را سراسر آکنده از یاد حیات بخش حضرت زهرا(س) خواند و گفت: ما از فاطمیه شهادت گذشتیم و عازم فاطمیه ولادت هستیم.

وی افزود: درخشش نور یاد حضرت زهرا(س) بر دلهای مؤمنین، پاک کننده، الهام بخش، بصیرت آفرین و امیدبخش است. این نعمت بسیار بزرگی است که یادآور رسالتهای بزرگی است و فرصت فاطمیه ولادت را باید مردان و زنان ما برای آشنایی بیشتر با معارف فاطمی مغتنم بشمارند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به ولادت امام خمینی(ره) و تقارن خجسته آن با میلاد حضرت زهرا(س) گفت: ملت ما به واسطه این نور فاطمی به انقلاب اسلامی به منزله جلوه ای از کوثر بیکران محمدی منور شد و مردم ایران با انقلاب اسلامی وارد مرحله بزرگی از محبت، ولایت و معرفت فاطمی شدند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: با انقلاب اسلامی یک زندگی تازه را در سایه سار حضرت زهرا(س) آغاز کردیم و به همین مناسبت نگاه ها متوجه موضوع بسیار جدی و حیاتی زن در زمان ما شد که نام آن یادآور خانواده، مادر و همسر است و واژه هایی مانند هویت، تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف و مجاهدت را در خود دارد.

وی با اشاره به بیانات روز چهارشنبه رهبر انقلاب در دیدار بانوان کشور گفت: این سخنان خلاصه و چکیده ای از نگاه عالی و ارجمند اسلام ناب درباره زن و زندگی و نگاهی از بلندای فقاهت، وحی، قرآن و اسلام ناب به زن، هویت، رسالت، مسئولیت ها و حقوق بزرگ بانوان است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: همچنین در این سخنان، مخاطراتی که از ناحیه جاهلیت مدرن غربی درباره زن وجود دارد بیان شد و رهبر انقلاب 12 پرسش مهم و اساسی را برای به چالش کشیدن و محاکمه تفکر منحط و پوسیده غربی در مورد زن بیان کردند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: مسئله اول در خصوص زنان، توجه به جنایات غرب و جاهلیت مدرن علیه زنان است. هویت سوزی و زنده به گور کردن هویت زن امروز، تخصص جاهلیت مدرن است. گاهی با پرچم فمینیسم، پیگیری حقوق زنان را مطرح می کنند، در حالی که ذات فمینیسم چیزی جز مردسالاری و تحفقیر زن نیست و گاهی با نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه داری و برجسته سازی ویژگی جنسیتی، برده داری و استثمار نوینی  را شکل داده اند که از زن یک موجود درجه دو می سازد. نگاهی که زن را یا متاعی برای کسب ثروت می داند و یا طعمه ای برای لذت جویی.

وی افزود: به این ترتیب خانواده به مثابه سلول اصلی حیات بشر در معرض فساد، بیماری و خطر قرار می گیرد و با برداشتن حیا و عفت در محیط زیست بانوان عملا جنگ علیه خانواده را آغاز کردند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: مسئله دوم خدمات متقابل انقلاب اسلامی و زنان است. انقلاب اسلامی در پرتو معارف و هدایت فاطمی با مدد وحی و بهره برداری از درسهای امام خمینی(ره) بزرگترین خدمات را در احیای هویت زن معاصر ایرانی و زنان جهان انجام داد.

وی اظهار کرد: در این نگاه قویم، از زن و هویت اساسی و خلقتی او کاملا صیانت می شود و نقش مادری، همسری و دختری اصالت پیدا می کند و این در روایات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در مورد زنان و دختران کاملا هویدا است. این نگاه با حفظ هویت و اصالت زنانه از اتفاق زمینه را برای نقش آفرینی های اساسی زنان در جامعه فراهم می کند و استعدادهای زنان در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی دفاعی شکوفا شد.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: در واقع انقلاب اسلامی الگوی سومی را در حوزه زن در مقابل چشم بشر در مقابل دو الگوی تحجر و جاهلیت مدرن ارائه کرد که این الگو براساس زیست فاطمی است. بانوان ایرانی که هویت خود را در پرتو انقلاب اسلامی به دست آوردند از ابتدا عالی ترین حمایت ها را از نهضت امام و انقلاب اسلامی داشتند و امام(ره) فرمودند بانوان در نهضت اسلامی پیشقدم بودند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به درگیری انقلاب اسلامی با جاهلیت مدرن در موضوع زن از همان آغاز انقلاب گقت: دشمنان ما عمیقا کینه زنان مسلمان ما را به دل دارند و به دنبال ضربه زدن هستند زیرا توسط بانوی مجاهد ایرانی یک الگوی سوم جهانی شکل گرفته که تمدن متوحش غربی را به چالش کشیده است و لذا شیطان پلید اگر بتواند همین رفتار با زنان و دختران غزه را با زنان مسلمان ما هم انجام می دهد و انها را را نقطه مقابل خود می داند؛ زنانی که حاج قاسم پرور هستند و مردان و زنان بزرگ را تربیت می کنند.

وی افزود: دشمن اگر در این راه موفق نشود یک جنگ هویتی را در پیش می گیرد و دیدیم در فتنه صهیونیستی ـ آمریکایی سال گذشته درصدد انتقام از انقلاب اسلامی و بانوی تراز انقلاب بودند، اگرچه با سد بصیرت و نجابت عموم ملت ایران و به خصوص بانوان و دختران مواجه شدند.

خطیب جمعه تهران نقطه کلیدی فتنه سال گذشته را ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه ایرانی خواند و اظهار کرد: این هدف اصلی این فتنه پیچیده بود و در این ماجرا جمعی فریب خوردند. این جمع فریب خورده که حجاب خود را کاهش دادند یا دچار سایر ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی شدند باید آگاه سازی شوند زیرا به تعبیر حاج قاسم اینها بچه های ما هستند اگرچه گرفتار فریب دشمنان شده باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه های فکری و فرهنگی باید مواجهه اخلاقی، عاطفی و تربیتی با اینها داشته باشند و آنها را بیدار و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به دسته دوم که اجیرشده دشمنان برای شکستن حریم حیا و عفت هستند، گفت: این دسته می خواهند بی حجابی و ولنگاری را در جامعه عادی سازی کنند. اینها جماعتی خودفروخته، ضد مردم و آلت دست دشمنان هستند که با استفاده از ولنگاری فضای مجازی و ضعف ما در حوزه های تربیتی و فرهنگی مشغول جولان دادن هستند.

خطیب جمعه تهران کوتاهی در برابر این گروه دوم را شرکت در جنایت علیه نسل جوان خواند و بیان کرد: از مجموعه های مسئول در نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی می خواهیم با شناسایی لیدرهای این عملیات مخوف و مجازات بازدارنده آنها، به خواسته مؤمنان و خانواده شهدا و بانوان عفیف کشور عمل کنند.   

بنابراین گزارش؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به تقارن سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی، با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم استان کرمان این نکته را یادآوری کردند که مهم این است که ببینیم چه زمینه ای است که از آن حاج قاسم به دست می آید که همان مسئله مادر و ریشه ها و اصالتها است.

وی افزود: لذا امسال مناسب است که در چهارمین سالگرد شهادت این شهید بزرگ اسلام، ایران و انقلاب اسلامی، و به تعبیر رهبر انقلاب ملی ترین و امتی ترین شخصیت، یک قرائت متفاوت از مکتب حاج قاسم را که همان مکتب تربیتی است، ارائه دهیم. لازمه این امر، توجه به ریشه ها و بنیانها است. باید در این راستا از مادر حاج قاسم و مادران همه شهدا و البته پدران آنها یاد کرد که این بنیانهای مرصوص را برجا گذاشتند و این شجره های طیبه را پیش روی بشریت غرس کردند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: روز گذشته هم تهران شاهد حضور مملو از بصیرت مردمی باوفا، مؤمن و قدرشناس در استقبال از شهیدی دیگر بود. مرد بزرگی که عمر با برکت خود را همراه با سردار دلها برای سازماندهی و پشتیبانی از جبهه مقاومت طی کرد. سیدی نورانی و مجاهدی سرافراز و فرماندهی بزرگ که دشمنان اسلام و صهیونیستهای تبهکار او را بهتر از ما می شناختند؛ سردار شهید سیدرضی موسوی (رضوان الله تعال علیه).

وی ادامه داد: صهیونیست های تبهکار در حمله بزدلانه خودشان با موشک و راکت به منزل این شهید مجهول القدر ما حمله کردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند. لعنت خداوند و فرشتگان و انبیا و صالحان بر شما که پلیدی و خباثت را به اوج رساندید و البته ملت عزیز ایران انتقام سختی از شما خواهد گرفت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با درود به روح مطهر سردار اندیشه و اخلاق، مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان فیلسوف بصیرت و اخلاق بودند و امیدواریم جوانان و فرهیختگان ما از آثار پربرکت این شخصیت بزرگ بهره مند شوند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با گرامیداشت یاد دانشمند نستوه؛ مرحوم «دکتر کاظمی آشتیانی» گفت: ایشان با جهاد علمی بزرگ خودش راه دستیابی ملت ایران را به مرزهای دانش جهانی هموار کرد. به روح مطهر این عزیز صلوات می فرستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات در اجتماع مردم کرمان و خوزستان و هم در اجتماع بانوان، فرصت دو ماهه تا زمان برگزاری انتخابات را یاداور شد و گفت: نگاه متفاوت رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب را در این جلسه دریافت کردید. خیلی از نخبگان از جناح های مختلف انتخابات را یا زینتی یا ابزاری می دانند اما انتخابات در نگاه رهبر انقلاب، انواری است نه ابزاری و مبتنی بر آموزه های ناب دینی و برخاسته از عقل بشری و کاملا مبتنی بر معارف اسلام ناب است؛ هم یک حق الهی و هم حق الناس، هم یک وظیفه شرعی هم یک تکلیف عقلی و بهترین روش برای تجلی اراده مردم در اداره جامعه است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: شرح مردمسالاری دینی را در کلام رهبر انقلاب مکرر شنیده ایم و این بار هم فشرده اما بسیار عالی ارائه دادند. انتخابات هم راه جلوگیری از دیکتاتوری و هم راه جلوگیری از هرج و مرج است. در این دیدگاه راهبردی است که منافع بلندمدت ملت ایران تأمین، صیانت و ضمانت می شود.

وی یاداور شد: تا انتخابات با مشارکت قوی و رقابت جدی باشد و در کمال سلامت و در محیطی امن برگزار شود حرکت ملت ایران به سمت قله ها تضمین می شود و لذا خیلی باید قدر انتخابات را بدانیم و این بار هم باید آماده شویم تا این هدیه بزرگ انقلاب اسلامی را در آغوش بگیریم.

خطیب جمعه تهران انتخابات را هدیه انقلاب اسلامی، خداوند و اسلام ناب به ملت ایران دانست، گفت: انتخابات در حقیقت برای آزادی و استقلال ملت است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به برگزاری دو انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه گفت: جایگاه و عظمت مجلس خبرگان رهبری به اندازه عظمت جایگاه رهبری در جمهوری اسلامی است. مجلس شورای اسلامی نیز در رأس امور است و ریل گذاری همه امور کشور را برعهده دارد. 

وی ابراز کرد: از طرفی این دو انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می شود در حالی که منطقه در شرایط بسیار حساسی است و جهان در تب و تاب تحولات بزرگ در این پیچ تاریخی است و لذا شرایط برای برگزاری این دو انتخابات اهمیت بیشتری دارد و باید همه کسانی که اثر و نفوذی در محیط اجتماعی دارند اعم از بیان، قلم، رسانه دارند وارد شوند. حتی رهبر انقلاب در دیدار بانوان فرمودند مادران هم باید سایر اعضای خانواده را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: در واقع همه باید مقدمات را به گونه ای فراهم کنند که دو خصوصیت را ذیل چهار راهبرد انتخاباتی رهبر انقلاب داشته باشیم؛ هم مشارکتی بسیار قوی به مثابه پشتوانه آبرو و وحدت و امنیت ملی و هم انتخاب باکیفیت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به جریان فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 گفت: آنچه در آن فتنه اتفاق افتاد در واقع بروز دشمنی دشمنان قسم خورده ملت ایران نسبت به انتخابات بود. دشمنان ما همیشه «نه به انتخابات» یا «تحریم انتخابات» را از قبل مطرح می کردند و اگر موفق نمی شدد نتایج انتخابات را زیر سؤال می بردند و این کاری بود که در سال 88 رخ داد و بعد از آن انتخابات بزرگ، به دست نفوذی ها و عناصر ساده لوح خطرناک ترین فتنه پس از انقلاب رقم خورد و ملت ایران را به لبه پرتگاه برد و انقلاب را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داد.

وی بیان کرد: سران فتنه با ادعای دروغین تقلب و نپذیرفتن نتایج انتخابات، آن ظلم بزرگ را به ملت ایران کردند و این حق الناس را زیر پا گذاشتند و دشمن را شاد کرده و راه را برای اجرای نقشه شوم آمریکایی ـ صهیونیستی در تولید دیکتاتوری و هرج و مرج قانون شکنی در جامعه باز کردند و آبروی ملت را به تاراج بردند و عزت ملی را به بازی گرفتند و خساراتی وارد کردند که قابل جبران نیست.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: ماجرای این فتنه خطرناک هیچ وقت نباید از حافظه تاریخی ملت ایران برداشته شود. اما تدابیر و صبر راهبردی رهبر انقلاب و بصیرت ملت ایران، انقلاب و نظام و ملت ایران را از آن فتنه خطرناک نجات داد و در 9 دی باز هم حضور تمام کننده ملت بود که آتش فتنه را خاموش کرد و فتنه گران و فتنه سازان را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: این روز بزرگ بصیرت را باید همیشه زنده نگه داشت و امیدواریم خداوند با بصیرت ملت ایران همواره راه را بر فتنه گران ببندد چنانکه تاکنون چنین شده است.

وی در پایان به مسئله غزه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند هم صهیونیستهای تبهکار در خلق جنایتها بی نظیر عمل کردند و همچنان این جنایتها ادامه دارد و هم مردم مقاوم و مظلوم غزه و کرانه باختری مقاومت بی نظیری را از خود به جا گذاشتن. درود خداوند بر این ملت قهرمان و مجاهد که در حال گرفتن انتقام 75 سال جنایت را در 75 روز از دشمنان تبهکار می گیرند و همچنان ایستاده اند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: امیدواریم خداوند لطف و نصرت خود را به حق حضرت فاطمه زهرا(س)؛ مولود عزیز این ماه، بر این ملت مقاوم و مظلوم و مجاهدان فلسطینی نازل بفرماید. امیدواریم خداوند اسباب هزیمت و شکست نهایی را برای این دشمنان پلید بشریت فراهم بفرماید.         


                                                          

انتهای پیام
captcha