نخستین جشنواره «عطر قرآن» در سطح مدارس غیر دولتی گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4190550
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

نخستین جشنواره «عطر قرآن» در سطح مدارس غیر دولتی گلستان برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش گرگان از برگزاری جشنواره استانی دانش‌آموزی به نام «عطر قرآن» در سطح مدارس خبر داد و گفت: این جشنواره برای اولین بار با محوریت قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی برگزار می‌شود.

«عطر قرآن»جواد شاهینی، مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش گرگان در گفت‌‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: این جشنواره به همت اداره مدارس و مراکز غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی استان، اداره قرآن، عترت و نماز استان گلستان به همت دبیرخانه دارالقرآن کریم آموزش و پرورش گرگان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره «عطر قرآن» گرگان با بیان اینکه جشنواره در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به صورت جامع و متمرکز تقریباً 400 مدرسه غیرانتفاعی و هیئت امنایی سطح استان را پوشش داده و بالغ بر 60 هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

شاهینی با اشاره براینکه این جشنواره نخستین بار در سطح مدارس غیردولتی و هیئت امنایی استان گلستان برگزار می‌شود، ادامه داد: دانش آموزان این مدارس برای اولین بار فرصت پیدا کرده تا در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به صورت گسترده نقش‌آفرینی کرده و استعدادهای خودشان را شکوفا کنند.

وی افزود: مدیر دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش گرگان به عنوان دبیر جشنواره، اداره مدارس غیردولتی و هیئت امنایی و توسعه و مشارکت‌های مردمی استان گلستان به عنوان یکی از ادارات زیر مجموعه آموزش و پرورش در نقش مجری برنامه و همچنین اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش نیز به عنوان بازوی فنی و حمایتی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیر دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه این جشنواره مجموعا بیش از 10 رشته در بخش‌های آوایی و پژوهشی را شامل می‌شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان در اکثر رشته‌ها با توجه به موضوعات معرفی شده آثار خود را به‌صورت تصویری به دبیرخانه‌های مشخص شده در شهرستان‌ها ارسال کرده و در برخی رشته‌ها همچون حفظ به‌صورت تماس تصویری از آنها آزمون گرفته خواهد شد.

شاهینی مجموع نفرات نهایی رشته‌ها را 700 نفر دانست و گفت: تمام آثار به صورت متمرکز و براساس استاندارهای داوری وزرات آموزش و پرورش و ستاد عالی مسابقات قرآنی داوری می‌شود و سپس نفرات برتر در رشته‌های مختلف به صورت حضوری در شهر گرگان به فینال این مسابقات راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha