نهصت ترجمه نشان داد دانشجویان زیادی در سراسر دنیا منتقل کننده پیام انقلاب هستند
کد خبر: 4190447
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

نهصت ترجمه نشان داد دانشجویان زیادی در سراسر دنیا منتقل کننده پیام انقلاب هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نهصت ترجمه در همدان گفت: رویداد نهضت ترجمه حرکت بزرگی بود که نشان داد دانشجویان زیادی در سراسر دنیا منتقل کننده پیام انقلاب هستند.

سردار مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز ۷ دی‌ماه، در آئین تجلیل از مدیران مسئولان و فعالان سومین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه با عنوان زنان ایرانی، معماران تمدن ساز، اظهار کرد: امروز اتفاقاتی در دنیا در جریان است که نشان از یک به هم ریختگی‌هایی است که مناسبات قدرت طلبان جهان را تغییر داده است، همچون اقدامات سازمان ملل که گویای این است که دنیا به سمتی رفته که سازمان‌های قدرت طلب و دیکتاتوری که سردمدار دنیا بودند دیگر هیمنه قبل را ندارند و این در اتفاقات غزه خود را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه غزه عاشورایی است در دل عاشورای امام حسین(ع) و دفاع مقدس ما، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم که جنگی سرد بود، حاکمیت دنیا حاکمیت راهبردی شد؛ حاکمیتی که بی‌هزینه تلقی می‌شود، به طور مثال آمریکا در کاخ خود می‌ماند بدون اینکه آسیبب ببیند؛ بدون دردسر و هزینه حکومت می‌کرد مثل تحمیل دفاع مقدس به کشور ما در کنار حاکمیت راهبردی حاکمیت تاکتیکی است که هزینه‌های زیادی دارد.

ظفری ادامه داد: در غزه اتفاقاتی در حال وقوع است که در دنیا اثراتی و جریاناتی را ایجاد کرده است، افرادی در حال سلاخی و نسل کشی هستند اما سایر کشورها در حال تماشا هستند، به گفته خبرنگار فلسطینی چشم امید آنها به جمهوری اسلامی است. پیام جنگ غزه به ما این است که نباید قرار داشته باشیم ما آمده‌ایم تا بی‌قرار باشیم. گاهی لازم است چهارچوب‌ها و سقف‌ها را شکافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: در میدان عمل دو حوزه رسالت و مأموریت برای ما وجود دارد؛ در حوزه مأموریت برای ما چهارچوب مشخصی وجود دارد که باید در آن چهارچوب باشیم اما در حوزه رسالت باید انقلابی بود و پوسته خود را شکافت.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نهصت ترجمه در همدان، بیان کرد: رویداد نهضت ترجمه حرکت بزرگی بود که نشان داد دانشجویان زیادی در سراسر دنیا منتقل کننده پیام انقلاب هستند.

ظفری با اشاره به اینکه اساس کار در انقلاب وجود رهبری شایسته است که جمهوری اسلامی را در میان سایر مسلمانان و شیعیان برجسته کرده است، تأکید کرد: سرمایه‌های یک کشور لزوما مادی نیست، بلکه گاهی اتفاقات و ایده‌هایی که از اندیشه‌ها بیرون می‌آید سرمایه است چرا که اندیشه‌های انقلابی است که موجب جریان‌سازی می‌شود.

وی اشاره کرد: یکی از اهدافی که در نهضت ترجمه دنبال می‌شد، مقابله با شعار پوشالین غرب در مورد زنان بود که بر اساس فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند نه زن شرقی نه زن غربی بلکه الگوی سوم که بر اساس الگوی اسلامی است این نهضت دنبال شد. در این همایش از فرهیختگان غیر ایرانی و خانواده شهدا نیز تجلیل شد و ۸ کتاب در حوزه مستند روایی و کودک به ۷ زبان مختلف ترجمه شد.

 

 

انتهای پیام
captcha