برنامه‌های گلزار شهدای کرمان در چهارمین هفته مقاومت اعلام شد
کد خبر: 4190303
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

برنامه‌های گلزار شهدای کرمان در چهارمین هفته مقاومت اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه در هفته مقاومت برنامه‌های متعددی در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود، گفت: برپایی محفل انس با قرآن، پرده‌خوانی و روایتگری از حاج قاسم و... از جمله این برنامه‌ها است.

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ظهر امروز، ششم دی‌ماه در نشست خبری با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران شهدا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و ۶ هزار و ۶۰۴ شهید در استان حضور دارند. ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا و یک‌هزار و ۷۰۰ همسر شهید در قید حیات هستند.

وی با اشاره به تقارن چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و بیان اینکه رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای است که این مناسبت هم در آن دیده شود، اظهار کرد: برنامه‌ها به‌صورت رسمی از ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه برگزار و هم‌زمان با زمان خاکسپاری سردار سلیمانی و اذان صبح روز هجدهم دی‌ماه پایان می‌یابد.

ایرانمنش افزود: در هفته مقاومت برنامه‌های متعددی در طول روز در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود که برنامه‌های رسمی هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ خواهد بود و برپایی محفل انس با قرآن، پرده‌خوانی و روایت یاد یاران و روایتگری از حاج قاسم و یاران ایشان و برگزاری سخنرانی با حضور سخنرانان کشوری از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه «روایت حبیب» با حضور هنرمندان استانی و کشوری در روزهای دوازدهم و سیزدهم دی‌ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲، برگزاری دعای کمیل و ندبه به‌صورت پخش کشوری از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت در گلزار شهدای کرمان است و برنامه‌های رسمی روزانه تا نماز مغرب و عشا برقرار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه به برنامه‌های اجرا شده در گلزار شهدای کرمان پس از شهادت سردار سلیمانی پرداخت و گفت: از زمان شهادت هر روز پذیرای تعداد زیادی دانش‌آموز بودیم و طی سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار دانش‌آموز از ۴۵۰ مدرسه در گلزار حضور یافتند. برگزاری عقد ۷۵۰ زوج جوان، ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۸۰۰ نفر مشاوره از سوی مرکز مشاوره گلزار، ختم قرآن در ماه‌های رمضان با حضور بالغ بر هزار نفر و حضور زائرانی از ۷۰ ملیت در گلزار شهدای کرمان از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در این جلسه از برگزاری محفل انس ‌با قرآن با حضور ۲۵ قاری کشوری در گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار کرد: مهمانان خارجی دو گروه هستند؛ یک گروه به‌صورت خودجوش و یک گروه نیز در قالب تیم‌های گردشگری به‌ گلزار شهدای کرمان می‌آیند که پاکستانی‌ها بیشترین تعداد زائران هستند و تکریم ویژه زائران خارجی مورد نظر است.

سردار حسنی با اشاره به جمع‌آوری دلنوشته‌های زائران شهید سلیمانی و انتشار آنها در قالب کتاب از سوی مکتب شهید سلیمانی، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان، گفت: در مورد زیر ساخت‌های گلزار به شدت محدودیت داریم. در اطراف گلزار قبور مؤمنان و خیابان قرار دارد. در دو سال گذشته تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان انجام شده اما یکی از مشکلات هم‌فکر سازی جامعه هدف و مخاطبان و دیگری محدودیت‌های فضای گلزار شهدا است.


انتهای پیام
captcha