ثبت ۱۲ هزار ایده در قالب طرح ملی «شهریاران» در کردستان
کد خبر: 4190200
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

ثبت ۱۲ هزار ایده در قالب طرح ملی «شهریاران» در کردستان

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی دولت، از ثبت ۱۲ هزار ایده در طرح ملی «شهریاران» در کردستان خبر داد و گفت: این طرح بستری برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های‌میانی، گروه‌های‌مردمی و آحاد مردم در راستای ارائه راهکار برای حل‌ مسائل کشور است.

نشست خبرنگاران با دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی

به گزاش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محمد صادق صادقی، دستیار استاندار کردستان در نشستی با خبرنگاران که روز گذشته، پنجم دی در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به تشریح طرح ملی شهریاران، گفت: در این طرح ملی چند منظوره، مسئولان با هدف شناخت ظرفیت‌های محلی و حل مسائل، امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی می‌آورند و مانع‌زدایی و آسان‌سازی خواهند کرد.

وی هدف اصلی اجرای طرح شهریاران را مشارکت مردم در برنامه‌های دولت برشمرد و افزود: در این طرح مردم برای حل مسائل پیش‌قدم می‌شوند و همزمان مسئولان نیز باید با شناختن ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های گوناگون موانع را از سر راه مردم برداشته و ظرفیت‌های قانونی، امکانات و تجهیزات دولتی را پای کار مردم بیاورند.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی بیان کرد: دولت معتقد است که مردم باید در تصمیم‌گیری، تصمیم سازی، اجرا و نظارت امور مشارکت داشته باشند، چرا که دولت برای مردم است و انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتوانه مردم پیروز شد.

وی با بیان اینکه سال ۵۷ انقلاب اسلامی پیروز شد و سال۵۸، نظام اسلامی با رأی و مشارکت مردم در انتخابات استقرار یافت، ادامه داد: مرحله پنجم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی نیازمند تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی است.

صادقی با ذکر اینکه دولت اسلامی، دولتی است که در آن اداره امور به طور کامل در درست مردم است، گفت: در تمامی مسئولیت‌های سازمانی و اداری نیازمند حمایت و مشارکت مردم هستیم و تدبیر مردمی‌سازی نیز مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: در اجلاسیه مردمی‌سازی شهریورماه امسال، رئیس‌جمهور برای تکمیل شبکه مردمی‌سازی و تعریف ساز و کاری برای مشارکت مردم در ساحت تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، نظارت و اجرا، دستوراتی ابلاغ کرد و طرح ملی «شهریاران» در راستای اجابت و تحقق این دستور است.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی ادامه داد: طرح ملی «شهریاران» بستری برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های‌میانی، گروه‌های‌ مردمی و آحاد مردم در راستای حل‌ مسائل کشور است.

وی گفت: از مهم‌ترین اهداف این طرح می‌توان به مواردی نظیر گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی حل‌ مسائل‌کشور، الگونمایی از ده‌ها اقدام مردمی‌سازی، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و دریافت صدها ایده مردمی‌سازی برای حل مسائل کشور اشاره کرد.

صادقی بیان کرد: شهریاران به اقداماتی اطلاق می‌شود که سه ضلع مدیران، حلقه‌های‌میانی و آحاد مردم را در کنار خود برای حل یک یا چند مسئله دارا بوده و دارای دو ساحت ثبت ایده و ثبت اقدام است، ثبت اقدام مربوط به تجربیات دولت است که باید نقش دولت و  مردم در آن نمایان باشد، نقش دولت نظارت، حمایت و پشتیبانی از امور مردمی است.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی افزود: حلقه میانی می‌تواند فردی یا جمع یا یک گروه مؤثر باشد که با سازماندهی و راهنمایی گروه‌های مردمی  واسطه مانع زدایی و آسان‌سازی امور  و جلب حمایت از طریق دولت را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایده‌ها شامل پیشنهادات نخبگانی است که تاکنون ظهور و بروز نیافته است، اظهار کرد: طرح ملی «شهریاران» بستر و فرصتی برای ثبت این ایده‌ها در سرفصل‌های مختلف و عرضه طرح‌های جدید است.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی با اشاره به آغاز ارزیابی این ایده‌ها در استان، گفت: طی ارزیابی‌ها، ایده‌ها در حوزه‌های مختلف غربالگری و دسته‌بندی خواهد شد و هر کدام از این ایده‌ها که ابعاد مردمی‌سازی در آن رعایت شده باشد به مرحله داوری ملی ارجاع می‌شود.

وی افزود: تمامی مطالبات و پیشنهادها به ارگان‌های مختلف که توسط گروه های مردمی ثبت و پیشنهاد شده است، برای امکان‌سنجی اجرا ارجاع شده و همچنین ایده‌های برتر نیز به مرحله کشوری ارسال می‌شود.

صادقی با ذکر اینکه مردم کارهای ناممکن را با حمایت و همراهی دولت ممکن می‌کنند، یادآور شد: باید زمینه برای شناسایی و حمایت از ایده‌های مردم توسط دولت فراهم شود‌.

انتهای پیام
captcha