کانون قرآن و عترت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل می‌شود
کد خبر: 4190059
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
با محوریت دفتر جهاددانشگاهی؛

کانون قرآن و عترت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل می‌شود

با هدف بسترسازی برای ایجاد حداقل سطح دانش به قرآن و عترت و تلاش برای ارتقا این معارف با محور دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کانون قرآن و عترت این پردیس تشکیل می‌شود.

نشست شورای فرهنگی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست شورای فرهنگی پردیس کشاورزی امروز با حضور تورج زینی‌وند، معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه و اعضای این شورا در دانشکده کشاورزی با موضوع تدفین «شهدای گمنام» در این پردیس برگزار شد.

در این جلسه تورج زینی‌وند، معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: حماسه فرهنگی تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه‌ها موجب برکات فراوانی است.

وی افزود: انس و توسل آحاد مختلف مردم به ویژه دانشجویان به شهدا و جریان‌سازی معنوی برای ایجاد بستری مناسب برای پاسداشت میراث عظیم دفاع مقدس و سیره شهدا از برکات مزار مطهر شهدا در دانشگاه‌هاست.

زینی‌وند تصریح کرد: درخواست و علاقه‌مندی دانشجویان این دانشگاه ما را بر آن می‌دارد تا در مسیر تسریع این امر تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه با محوریت بررسی موضوع عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حجاب یک قانون شرعی و هنجار اجتماعی در جامعه است که این موضوع را در دانشگاه از طریق برگزاری سلسله نشست‌ها و دوره‌های تخصصی در حوزه حجاب و عفاف دنبال می‌کنیم و معتقدیم محوریت حجاب حقی اجتماعی با برکات فردی و خانوادگی و اجتماعی است که باید برای دانشجویان تبیین شود.

در ادامه این نشست غلامرضا امیری پریان، مسئول دفتر جهاددانشگاهی دانشکده کشاورزی به برخی از فعالیت‌های فرهنگی دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی اشاره کرد و افزود: مشارکت در برگزاری مراسم ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دانشکده، تشکیل کانون مهدویت، برپایی ویژه برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی و حضور فعال در جلسات شورای فرهنگی دانشکده از جمله این فعالیت‌هاست.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های فرهنگی در دست اجرای دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی به‌منظور پاسداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و ویژه برنامه‌ای در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی است چرا که این شهید بهترین الگو در بصیرت و روشنگری و اطاعت از ولایت بود.

امیری به برگزاری ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: توسط دفتر جهاددانشگاهی در این پردیس همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم جشنی ویژه دانشجویان برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر جهاددانشگاهی دانشکده کشاورزی از تشکیل کانون قرآن و عترت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی خبر داد و افزود: این کانون با هدف بسترسازی برای ایجاد حداقل سطح دانش به قرآن و عترت و تلاش برای ارتقا این معارف با محور دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی تشکیل می‌شود.

وی در پایان به فعالیت‌های علمی دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین تیم‌های علمی دانشگاه رازی در پردیس کشاورزی گروه علمی پژوهشی «شهید ستاری» گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم است که توسط دانشجویان نخبه و پژوهشگر دانشکده در حال فعالیت است که برخی از اعضای این گروه عضو دفتر جهاددانشگاهی هستند و این گروه علمی در زمینه‌های ایجاد طرح، اختراع و ارتباط صنعت با دانشگاه در حال فعالیت‌اند. در بحث علمی دفتر جهاد با ایجاد کارگروه‌های علمی بخش‌های تخصصی رشته‌ها در حال فعالیت است.

انتهای پیام
captcha