اولویت‌های حج تمتع 1403 اعلام شد
کد خبر: 4189953
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

اولویت‌های حج تمتع 1403 اعلام شد

سازمان حج و زیارت، اولویت‌های حج سال آینده را اعلام کرد و از متقاضیان خواست اطلاعات خود را در سامانه این سازمان به روز کنند.

اولویت‌های حج تمتع 1403 اعلام شدبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، سازمان حج و زیارت اطلاعیه پیش ثبت نام حج تمتع 1403 را منتشر و به تشریح جزئیات ثبت نام از اولویت‌ها و اقداماتی که متقاضیان مدنظر باید انجام دهند پرداخت.

متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت به این شرح است: با استعانت از خداوند متعال، توسل به نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع)، سازمان حج و زیارت در نظر دارد ثبت‌نام مقدماتی(پیش ثبت نام) از افراد واجد شرایط تشرف به حج‌تمتع سال 1403‌ خورشیدی (1445 هـ.قمری) را در آینده نزدیک آغاز کند.

بر این اساس به اطلاع متقاضیان می‌رساند، بر مبنای پیش‌بینی صورت گرفته و‌ بر حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند. بنابراین لازم است واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌ رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

اولویت‌های حج تمتع 1403 اعلام شد

تذکرات مهم:
افرادی که در کاروان‌های حج سال 1399 نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، به صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهندداشت.

همچنین تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع باید قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال 1403 باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار 20 آذر ماه 1403 باشند.

یادآور می‌شود، اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان و نحوه انجام پیش ثبت نام روز یکشنبه دهم دی ماه از طریق پایگاه‌های خبری سازمان حج و زیارت و همچنین رسانه‌های دیداری و شنیداری منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha