زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به دنبال علم نافع برای رفع نیاز مردم بود
کد خبر: 4189927
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
مسلمی‌نائینی:‌

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به دنبال علم نافع برای رفع نیاز مردم بود

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به دنبال علمی نافع بود تا نیاز مردم را برطرف کند، گفت: کشف و شکوفاسازی استعدادها از دیگر برنامه‌های ایشان بود که در این زمینه نیز استعدادهای زیادی را تربیت کرد.

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به دنبال علم نافع برای رفع نیاز مردم بود

به گزارش خبرنگار ایکنا، در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان، مراسم رونمایی از نماهنگ سعید ایران و کتاب پدر رویان امروز، چهارم دی‌ماه در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان طی سخنانی بیان کرد: هر سال برنامه‌هایی را برای زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی داریم که این برنامه‌ها امسال با همکاری فراوان جهاددانشگاهی رنگ و بوی دیگری دارد. یکی از اتفاقات خوبی که رخ داده پویش ملی سعید ایران است که در سطح ملی در جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های کشور شکل گرفته و به خصلت‌ها و منش سعید ایران که می‌تواند برای جوانان الگو باشد پرداخته شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به ویژگی‌ها و منش زنده‌یاد کاظمی آراسته شده و راه ایشان را ادامه دهیم، گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی تربیت یافته خانواده‌ای مذهبی است و با انقلاب پرورش یافت و با انقلاب فرهنگی پیش رفت و در جهاددانشگاهی حضور پیدا کرد و در ادامه پژوهشگاه رویان را راه‌اندازی کرد. زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی بیش از ۲۲ سال در عرصه‌های فرهنگی فعال بود و در راستای منویات مقام معظم رهبری مخلصانه قدم برداشت و خداوند متعال نیز نتایج زحمات ایشان را پاسخ داد و عزتی اعطا کرد که برای تک‌تک ما الگو شد. ما نیز اگر با خدای خود معامله کنیم، برکات آن را در زندگی خواهیم دید.

وی با بیان اینکه صفات و ویژگی‌های رفتاری زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی الگویی برای جوانان است،‌ اظهار کرد:‌ امیدواریم این برنامه‌ها تداوم یافته و شرایطی را فراهم کند که زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی برای همگان به ویژه جوانان الگو باشد. طی روز‌های ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه نیز مراسمی در بهشت زهرا(س) برای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی درنظر گرفته شده تا زندگی ایشان برای جوانان تشریح شود و آن مرحوم الگوی جوانان باشد.

امکان بخشیدن به ناممکن‌ها

شاهوردی اظهار کرد: زندگی زنده‌یاد کاظمی، زندگی تراز برای همه جوانان و نوجوانان است و آن مرحوم در طول زندگی خود نشان داد که می‌توان در این دوران با هزاران سختی قدم‌هایی را برداشت که ناممکن‌ها را ممکن می‌کند. زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به جوانان میدان و اجازه آزمون و خطا داد که حاصل آن تربیت مدیرانی بود که راه ایشان را ادامه دادند. منش زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی و تربیت نیرو‌ها از سوی ایشان چراغ رویان را روشن نگاه داشت.

وی افزود: مراسم امروز با زحمات همکاران و با رویکرد دانش‌آموزی و دانشجویی شکل گرفته است. سرود سعید ایران امروز به یاد زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی رونمایی می‌شود که تلاش زیادی برای تهیه آن شده است. سعی دوستان بر این بود که بتوانند خاطرات زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را نیز ثبت کنند که حاصل این کار نیز کتاب پدر رویان بود. امیدواریم تک تک دانش‌آموزان و دانشجویانی که در این نماهنگ زحمت کشیدند، خود به اخلاق مرحوم کاظمی‌آشتیانی آراسته کنند و روح زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی با اولیا الله محشور شده و راه ایشان همواره در جامعه استمرار پیدا کند.

در ادامه و پس از پخش یکی از قسمت‌های پادکست «سعید ایران، پدر رویان» که از سوی کانون دانشجویان شورای فرهنگی پژوهشگاه رویان تهیه شده بود، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:‌ افتخار می‌کنیم که امروز در خدمت دانشمندان پژوهشگاه رویان هستیم. خداوند متعال را شاکر هستم که پس از چندین سال توانستم در جهاددانشگاهی حضور یافته و در خدمت دانشمندان این نهاد انقلابی باشم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم راه دانشمندانی همچون زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را ادامه دهیم. کتاب روایت یک رویش در رابطه با زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی کتابی زیباست که هرچقدر آن را مطالعه می‌کنیم، درس‌های تازه‌تر و بهتری در رابطه با زندگی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی دارد. یکی از صفات ارزنده ایشان عشق و علاقه به مردم بود. تمامی تلاش‌ها و زحمات ایشان در راه رفع مشکلات مردم بود.

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی الگویی برای همه ماست، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی برای سالروز درگذشت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در نظر گرفته شده است که اوج این برنامه‌ها طی روز‌های ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. سراسر زندگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی الگو برای همگان و به ویژه محققان است.

مسئولیت‌پذیری زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی

رئیس جهاددانشگاهی در رابطه با مسئولیت‌پذیری زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی گفت: ایشان به مسئولیت‌ها نه به عنوان مقام، بلکه به عنوان ودیعه و چالش می‌نگریست و به دنبال علمی نافع بود تا نیاز مردم را برطرف کند. کشف استعداد و شکوفاسازی استعداد‌ها از دیگر برنامه‌های آن مرحوم بود که در این راستا نیز استعداد‌های زیادی را تربیت کرد. خطرپذیری معقول و منطقی از دیگر ویژگی‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی بود و با کمترین امکانات کار‌های بزرگی انجام می‌داد. ایشان زندگی شخصی ساده‌ای داشت و با تمام فرصت‌هایی که داشت به حداقل قناعت می‌کرد.

مسلمی‌نائینی در پایان سخنان خود بیان کرد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی همیشه حرف‌های جدید برای گفتن داشت که این مسئله نشان از استعداد بالای ایشان داشت. توصیه می‌کنم که کتاب‌های مربوط به زندگی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را مرور کنند که ایشان واقعا الگویی تمام‌عیار برای همگام بودند.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای سرود غزه برای گرامیداشت مردم مظلوم فلسطین، قربانی‌نسب، تهیه‌کننده نماهنگ سعید ایران نیز در سخنانی اظهار کرد: برای بنده افتخاری بود که تهیه‌کنندگی این نماهنگ را بر عهده بگیرم. در این رابطه از تمامی همکاران خود که در تهیه این نماهنگ تلاش داشتند، قدردانی می‌کنم. امیدواریم ما نیز بتوانیم مانند زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مؤثر باشیم و تلاش‌های ماندگاری را به ثمر برسانیم.

وی بیان کرد: اگر امروز بتوانیم مانند زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی و امثال شهید سلیمانی دست نوازش داشته باشیم و مشکلات مردم و بیماران را رفع کنیم، دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم راه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را به خوبی ادامه دهیم. اگر امروز به نوجوانان الگو معرفی نکنیم، دشمنان به ایشان الگو معرفی خواهند کرد. باید الگو‌هایی مانند زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم تا به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

یادآور می‌شود، در ادامه و پس از رونمایی و اجرای نماهنگ سعید ایران، با حضور مسئولان جهاددانشگاهی از کتاب پدر رویان، کتابی با محتوای زندگی و خاطرات زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان رونمایی و از عوامل تهیه و انتشار نماهنگ سعید ایران و کتاب پدر رویان تجلیل شد.


گزارش تصویری مراسم رونمایی از نماهنگ سعید ایران و کتاب پدر رویان


 

انتهای پیام
captcha