مادر تویسرکانی با اهدای عضو به ۵ نفر جان دوباره بخشید
کد خبر: 4189815
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

مادر تویسرکانی با اهدای عضو به ۵ نفر جان دوباره بخشید

مادر ۷۵ ساله تویسرکانی با اهدای هر دو کلیه، کبد، ریه و قلب خود به پنج بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

اهدای عضوبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، حسن یعقوبی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان اظهار کرد: یک مادر ساکن روستای فریازان از توابع شهرستان تویسرکان با اهدای عضو نجات‌بخش چند تن از هموطنان لیست انتظار پیوند عضو شد.

وی افزود: به دنبال قفل کردن چرخ موتور سیکلت و واژگونی وسیله نقلیه و برخورد این مادر تویسرکانی با زمین و آسیب مغزی، با آمبولانس به مرکز تصادفات شهرستان بیمارستان ولیعصر(عج) انتقال داده شد و سپس به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل شد.

یعقوبی ادامه داد: با توجه به کاهش سطح هوشیاری و بررسی‌های انجام شده، علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان، سطح هوشیاری او کاهش پیدا کرد و توسط پزشکان تشخیص مرگ مغزی داده شد. خانواده ایثارگر این بیمار با اهدای عضو نامبرده موافقت کردند و مددجو جهت اهدای اعضا به بیمارستان سینا تهران اعزام شد و اعضای اهدایی شامل هر دو کلیه، کبد، ریه و قلب از بدن جدا و جهت پیوند به پنج نفر منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان یادآور شد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان‌های حیاتی خود جان یک تا هشت نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود ۱ تا ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

انتهای پیام
captcha