آغاز مرحله استانی رویداد سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» در کردستان
کد خبر: 4189662
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

آغاز مرحله استانی رویداد سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» در کردستان

مدیر فرهنگی - اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: نخستین دوره رویداد سراسری رقابت دانشجویان در «کرسی‌های آزاداندیشی» امروز، سوم دی در واحد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج آغاز شد.

رویداد سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» در کردستان

سیدمحمد شیخ‌احمدی، مدیر فرهنگی - اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: نخستین دوره رویداد سراسری رقابت دانشجویان در «کرسی‌های آزاداندیشی» امروز، سوم دی در سنندج آغاز شد.

وی محورهای برگزاری این کرسی‌های آزاداندیشی را مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، هنر، معماری و سلامت دانست و افزود: 25 تیم از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در این دوره از رقابت‌ها با هم مناظره خواهند داشت.

مدیر فرهنگی - اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌های دانشجویی در مدت 10 روز، بیان کرد: در هر روز برگزاری مرحله استانی رویداد سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» سه تیم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های دانشجوی به صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد، گفت: برای تیم‌های شهرستانی شرکت‌کننده در این دوره از کرسی‌های آزاداندیشی امکان برگزاری مناظره به صورت آنلاین فراهم شده است.

شیخ‌احمدی افزود: هدف اصلی برگزاری رویداد سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» بالا بردن توان علمی و ظرفیت گفت‌وگوی دانشجویان است به گونه‌ای که بتواند در مسائلی که به آن باور دارند با نگاهی علمی و با روشی محترمانه با مخالف گفت‌وگو کنند در حقیقت این کرسی یک نوع تمرین گفت‌وگو در موضوعات اختلافی است که دانشجو را برای مواجه با مشکلات آینده در جامعه آماده می‌کند.

وی اظهار کرد: در هر رویداد یک گروه موافق و یک گروه منتقد قرار دارد و هر تیم متشکل از چهار دانشجو بوده که دو نفر سخنگو و دو نفر پژوهشگر هستند و در هر مناظر یک تیم داوری سه نفره بر کار دانشجویان نظارت دارند که براساس معیارهای ده‌گانه به دانشجویان امتیاز می‌دهند.

مدیر فرهنگی - اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: از هر محور یک تیم به عنوان برگزیده استانی انتخاب شده که علاوه بر پرداخت جایزه 40 میلیون ریالی به مرحله کشوری راه خواهد یافت. 

انتهای پیام
captcha