راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب گفتمان‌سازی شود
کد خبر: 4189568
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب گفتمان‌سازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با تأکید بر ضرورت گفتمان‌سازی راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ما موظف هستیم چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت مدنظر مقام معظم رهبری را تبدیل به گفتمان کنیم زیرا این چهار راهبرد نهایتاً منجر به اقتدار ملی خواهد شد.

جلسه شورای جهاد تبیین استان لرستانحجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان لرستان در چهارمین جلسه شورای جهاد تبیین استان لرستان که شنبه، دوم دی‎ماه در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات و ضرورت گفتمان‌سازی راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ما موظف هستیم چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت مدنظر مقام معظم رهبری را تبدیل به گفتمان کنیم زیرا این چهار راهبرد نهایتاً منجر به اقتدار ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتدار ملی، امنیت را به‌ وجود می‌آورد و امنیت نیز بستر هر پیشرفت در همه عرصه‌ها و باعث ارتقا سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی خواهد شد، افزود: یکی از اقدامات عملی که باید انجام بگیرد گسترش خدمات کمی و کیفی است که نمایان و آشکار باشد، ایجاد یک نهضت خدمت‌رسانی، در اقدامی جهادی بسیار مؤثر واقع خواهد شد، به شکلی که برای مردم کاملاً آشکار بشود.

شاهرخی ادامه داد: مردم ما، مردمی بصیر و آگاهی هستند و از امکانات کشور اطلاع کامل دارند، از این‌رو مدیران دستگاه‌های اجرایی، در هر زمینه‌ای که می‌توانند حقیقتاً خدمت‌رسانی کنند، تا رضایت عمومی جلب بشود، که به تبع آن آثار مفیدی در پی دارد.

امام جمعه خرم‎آباد اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که مردم، روی عدالت و نفی تبعیض بسیار حساس هستند و باید هم حساس باشند، لذا هر کس در هر کجا که هست، با هر مسئولیتی که دارد، روی این اصل مهم تمرکز و اقدام نماید، هر کدام از ما مسئولیتی بر عهده داریم، برنامه‌های تکلیفی برای ما مشخص شده، اگر این مسئولیت و تکالیف با عدل و انصاف و به خوبی اجرا گردد مشارکت مؤثری را بهمراه خواهد داشت.

شاهرخی افزود: یکی دیگر از موارد بسیار مهم در بحث انتخابات، عدم دخالت مدیران به نفع اشخاص است، توصیه می‌کنم مسئولین با قلم و قدم و زبان، با اشاره، با واسطه، بی‌واسطه به این موضوع ورود نکنند، چراکه آسیب‌هایی به وجود می‌آورد، که اندک آن هم زیاد است، این هم از موضوعاتی است که در بحث مشارکت دخالت دارد.

وی با تأکید بر ضرورت تبلیغ و جهاد تبیین، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن دهه بصیرت و دهه فجر، فراهم کردن بستر لازم برای تبیین مباحث مختلف کشور و گفتمان‌سازی راهبردهای رهبر انقلاب در خصوص انتخابات بسیار مهم است، لذا لازم است کمیته‌هایی شکل بگیرد و در نحوه پیاده‌سازی جهاد تبیین، مورد بحث و گفت‌گو قرار بگیرد.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: از جمله موارد پیشنهادی استفاده از مبلغین جهاد تبیین و پشتیبانی از آنان، همراه با برنامه‌ریزی، البته با محوریت سازمان تبلیغات است، چون مبلغین ما در نقاط مختلف حضور پیدا می‌کنند، با مردم و در درون آنها هستند، هماهنگی‌های سازمانی و مردمی انجام بشود، بنابراین مجموعه نهادهای فرهنگی و دینی و اجرایی به‌طور کامل و به‌صورت عملیاتی اقدامات لازم را در این مورد به‌عمل آورند، و از این فرصتی که فراهم شده به خوبی از آن بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: مبحث جهاد تبیین برای روشن نمودن ابعاد مختلف انتخابات در حیطه دانش‌آموزی و دانشجویی، با توجه به جمعیت آنان، بسیار تأثیرگذار است، از این‌رو باید در جهت روشنگری و اقناع‌سازی واجدین شرایط برای رای دادن، هماهنگی و هم‌افزایی و همکاری لازم تا فرصت باقی‌مانده به‌ عمل آید.

امام جمعه خرم‎آباد اضافه کرد: در کمیته‌های یاد شده در زمان‌های منظم با توجه به محدودیت وقت، جلساتی تشکیل شود و در این جلسات دبیرخانه جهاد تبیین سپاه، با نخبگان علمی، سیاسی جلساتی برگزار نمایند و از ظرفیت آنها در راستای چهار راهبرد یاد شده استفاده شود.

وی در ادامه به هجمه دشمن در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد و افزود: در طول این مدت برای همگان مشخص شد که در همه ایام، خصوصاً در ایام انتخابات تهاجم دشمن، در همه عرصه‌ها خصوصاً آلوده کردن فضای مجازی، سریع‌تر صورت می‌گیرد، لذا باید دانست با چه نیرو و راهکارهایی می‌شود با آن مقابله کرد، یکی از راهکارها تیم قوی و فعال در فضای مجازی است که نیاز به پشتیبانی خاصی دارد و قطعاً می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد، لذا لازم است تمهیدات و امکانات مناسب از سوی دبیرخانه با کمک استانداری لرستان به عمل آید.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: پیشنهاد دیگر اینکه، تشکیل کارگروه اقتصادی متشکل از نهادها و سازمان‌های اقتصادی و تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از نهادهای فرهنگی هنری و خدماتی، با محوریت دبیرخانه جلساتی را به سرعت تشکیل دهند و آن راهکارهایی را که مشارکت حداکثری مردم را در پی دارد مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و به جهت اقدام، تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با تأکید بر فعال‌سازی طرح شمیم خدمت با حضور مدیران، اظهار کرد: در طول بر سر کار آمدن دولت سیزدهم کارهای فراوانی انجام شده است، لذا با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، شایسته است که طرح شمیم خدمت که هر هفته در ۱۸ پایگاه نماز جمعه برگزار می‌شود، ضمن ارائه دستاوردهای دولت، مشکلات مردم در آنجا بررسی و حل گردد، لازم است در این مورد صدا و سیما اطلاع‌رسانی کاملی از حضور دستگاه‌های اجرایی در ۱۸ پایگاه مصلاهای نماز جمعه سراسر استان به سمع و نظر مردم برساند.

وی گفت: حضور مدیران استانی در شهرستان‌ها برای پاسخگویی در اجتماعات عمومی، مساجد و در محل برگزاری نمازهای جمعه یکی دیگر از راهکارهای بسیار خوبی است که باید انجام شود، در کنار همه این‌ها، راه اندازی تیم قوی و فعال برای محتواسازی و کارهای رسانه‌ای و تبلیغ امری لازم است.

شاهرخی اضافه کرد: در همین راستا دبیرخانه جهاد تبیین موظف است همه موارد یاد شده و دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای استانی جهاد تبیین را با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی سیاسی طراحی، برنامه ریزی، و عملیاتی نمایند و در زمان معین گزارش آن را به جلسه شورا ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha