اهدای عضو نوجوان همدانی جان 4 نفر را نجات داد
کد خبر: 4189392
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

اهدای عضو نوجوان همدانی جان 4 نفر را نجات داد

مسئول تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از اهدای عضو یک نوجوان ۱۶ ساله همدانی خبر داد و گفت: این نوجوان با اهدای اعضای خود به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

اهدای عضوویدا سمیعی، مسئول تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا‌ از همدان اظهار کرد: اعضای بدن زنده‌یاد اشکان احمدی، نوجوان ۱۶ ساله از شهرستان بهار، به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید. خانواده او با اهدای چهار عضو حیاتی قلب، کلیه‌ها و کبد به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای نجات این بیمار صورت گرفت اما متأسفانه کارساز نبود، افزود: این بیمار به علت مسمومیت دچار مرگ مغزی شد و در بیمارستان سینا بستری بود؛ با تلاش‌های همکاران و همچنین همکاری خانواده، اعضای او به چندین نفر زندگی دوباره بخشید.

سمیعی با بیان اینکه این شانزدهمین اهدای عضو یک بیمار همدانی در سال جاری است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۵۰ درصدی در رضایت‌گیری و شناسایی بیماران مرگ مغزی رو‌به‌رو بوده‌ایم، چراکه بیمار مرگ مغزی بیش از  سه یا چهار روز زنده نمی‌ماند و در این مدت باید شناسایی و رضایت‌گیری از خانواده بیمار انجام شود.

وی تصریح کرد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان‌های حیاتی خود جان یک تا هشت نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود ۱ تا ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

مسئول تیم اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر در کل کشور در صف انتظار برای دریافت عضو هستند‌. داوطلبان اهدای عضو نیز می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha