سمفونی شهید قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود
کد خبر: 4189169
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
در کرمان

سمفونی شهید قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود

استاندار کرمان از ساخت سمفونی شهید سلیمانی خبر داد و گفت: تولید این سمفونی برای اولین بار در کشور، کار هنری فاخری است که سه مقطع زندگی شهید قاسم سلیمانی را به تصویر می‌کشد و رونمایی از این اثر در هفته مقاومت در کرمان پیش‌بینی می‌شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۳۰ آذرماه در شورای اداری استان که با محوریت هماهنگی پیرامون برگزاری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، در ابتدا با اشاره به تدوین سند اقامه نماز استان، گفت: در این سند به دستگاه‌ها وظایفی اعلام شده و اقدامات دستگاه‌ها مشخص است که در هر فصل گزارش دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی بر لزوم همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های استان برای برگزاری هفته مقاومت تأکید کرد و افزود: بدون شک امسال حجم زائران بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود لذا ضرورت دارد همه دستگاه‌های استان کمک کرده و هر آنچه در بضاعت دارند در اختیار قرار دهند. بار بسیاری بر دوش مدارس، دانشگاه‌ها و هلال‌احمر است و همه ظرفیت‌های دولتی باید پای کار باشند.

فداکار با تشکر از تأمین کنندگان امنیت برای برگزاری هفته مقاومت، تصریح کرد: زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان بهتر از سال گذشته مهیا است. در شهرستان‌ها به‌ویژه شهرهای ورودی استان فرمانداران کمک کنند و ظرفیت شهرستان را به‌کار بگیرند تا بتوانیم به زائران خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای طرح جامع گلزار شهدای کرمان از تصویب ۱۷ دی‌ماه به‌عنوان «روز کرمان» در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: سمفونی شهید سلیمانی با حضور یک گروه اپرای بیش از ۱۰۰ نفری به سرپرستی استاد مجید انتظامی ساخته شده و این برای نخستین‌بار است که پس از انقلاب در کشور برای یک شهید سمفونی ساخته می‌شود. کار هنری فاخری است که در سه مقطع زندگی شهید سلیمانی را به تصویر می‌کشد و پیش‌بینی می‌شود در هفته مقاومت در کرمان رونمایی شود.

استاندار کرمان با اشاره به دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بیشترین گروه‌ها در این دیدار مردمی هستند و بنای جدی برای حضور زیارت اولی‌ها بوده و کسانی که در دیدارهای گذشته حضور داشتند انصراف داده‌اند. همه اقشار و نماد کاملی از استان در این دیدار حضور دارند.

فداکار در پایان با اشاره به حسن ظن و علاقه‌ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم کرمان دارند، گفت: با توجه به جمعیت استان، از هر ۲۵۰۰ نفر کرمانی یک نفر در این دیدار حضور دارد و ان‌شالله سفر خوبی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha