برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی حماسی‌تر برگزار می‌شود
کد خبر: 4189160
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی حماسی‌تر برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بهترین راه مقابله با عملیات روانی دشمن استفاده از ظرفیت مکتب شهید سلیمانی است، گفت: با توجه به تقارن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی، برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که هم‌خوانی داشته و حماسی‌تر باشد.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۳۰ آذرماه در شورای اداری استان کرمان از برگزاری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به مدت یک هفته از ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه در کرمان خبر داد و گفت: قریب چهارماه است که جلسات کمیته‌های شانزده‌گانه تشکیل و برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود زائران شهید سلیمانی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یابد، اظهار کرد: با توجه به تقارن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی، برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که هم‌خوانی داشته و حماسی‌تر باشد.

سردار نظری با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران در موضوعات اسکان، ایمنی، بهداشت، مواکب و...، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های هنری، تبلیغی، فرهنگی، ورزشی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و پویش‌ها از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری است. همچنین مراسم آیینی مانند غبارروبی گلزارهای شهدا استان، راهپیمایی ۱۳ دی‌ماه، پیوند فاطمی و افتتاحیه اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی از جمله برنامه پیش‌بینی شده است.

وی از افتتاح طرح‌های مردم یاری و محرومیت‌زدایی در هفته مقاومت در استان کرمان خبر داد و افزود: ویژه‌برنامه تجلیل از مادران شهدای جبهه مقاومت، برگزاری همایش شهدای ۱۷ دی‌ماه، گردهمایی فرزندان حاج قاسم، اجلاسیه اصلی، اجلاسیه یاران حاج قاسم و ویژه‌برنامه خاکسپاری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است. در تمام شهرستان‌ها و مساجد استان نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

سردار نظری ادامه داد: انتظار ما از مدیران و همه دستگاه‌ها در اختیار گذاشتن همه ظرفیت‌ها است. آموزش و پرورش تمام ظرفیت‌های اردوگاهی و همچنین مدارس را برای اسکان در اختیار زائران قرار دهد. همچنین ظرفیت ناوگان حمل و نقل در استان افزایش یافته و مواکب در ورودی‌های استان و در ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن برپا می‌شود. پیامک خوش‌آمد و معرفی اپ «مرد میدان» نیز در بدو ورود زائران به استان ارسال خواهد شد.

وی با درخواست از دانشگاه علوم پزشکی برای تقویت پست‌های امداد، دایرکردن شیفیت ۲۴ ساعته در گلزار، اجرای نذر خون و اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم افزود: سال گذشته از سوی بهزیستی موکب‌هایی برای خدمت به معلولان برپا شد که امسال هم ادامه یابد. همچنین اقدامات هلال‌احمر قابل تقدیر است و درخواست داریم برای تأمین پتوی مورد نیاز اهتمام داشته باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان در پایان با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم و دشمن عملیات روانی خود را آغاز کرده است، گفت: بهترین راه مقابله با عملیات روانی دشمن استفاده از ظرفیت مکتب شهید سلیمانی است و امیدواریم همه کمک کنند این سالگرد به بهترین وجه برگزار شود و ما بتوانیم بخش کوچکی از دین خود به شهدا را ادا کنیم.

علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه دستگاه‌های استان در ایام سالگرد شهید سلیمانی هیچ برنامه، همایش، سمینار و گرهمایی نداشته باشد، اظهار کرد: تمرکز بر برگزاری مراسم سالگرد است. برای امسال تاکنون ۳۱۶ موکب شکل گرفته و تمام دستگاه‌ها باید از ظرفیت خود استفاده کنند. تمام مدارس شهر کرمان برای سرویس دهی به زائران حاج قاسم آماده شوند و همه امکانات استان در هفته مقاومت در اختیار ستاد مکتب شهید سلیمانی است.

انتهای پیام
captcha