جامعه مهندسین خلاق در توسعه پایدار نقش کلیدی دارند
کد خبر: 4189103
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

جامعه مهندسین خلاق در توسعه پایدار نقش کلیدی دارند

استاندار کردستان جلوگیری از تخلفات ساختمانی را خط مشی دستگاه‌های ذیربط دانست و بر فرهنگ‌سازی و تدوین برنامه جامع برای جلوگیری از وقوع و گسترش ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز تأکید کرد.

نشست جامعه مهندسین با استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 29 آذر در نشست سازمان نظام مهندسی و مهندسین ساختمان کردستان یکی از اقشار فرهیخته جامعه را که سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، جامعه مهندسین نام برد و گفت: این قشر علم و دانش حوزه مهندسی خود را به صورت عملی و علمی در زندگی مردم  بر اساس نیازهای سکونت شهری و بافت روستایی پیاده می‌کنند و در توسعه استان بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به فعالیت 9  هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی، از حضور فعال این قشر ابراز خرسندی کرد و افزود: تعامل و مشارکت دستگاهای عمرانی، مجموعه شهرداری‌های استان و دستگاه خدمات رسان با اعضای سازمان نظام مهندسی در راستای هم افزایی و تبادل افکار ضروری است.

استاندار کردستان انباشتگی مسئله را مشکل اصلی استان برشمرد و گفت: متأسفانه بسیاری از  مشکلات در زمان خود تعیین تکلیف نشده اند که باعث نارضایتی مردم و انباشتگی مسائل شده است لذا تعامل و مشارکت مجموعه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان با دستگاه‌های ذیربط در مسائل مرتبط با این حوزه  ظرفیتی ویژه است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در استان، تأکید کرد: نظارت بر این معضل که تبدیل به رویه شده، نیازمند فرهنگ‌سازی است و با توجه به شرایط استان و دغدغه‌هایی که در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و تأمین امنیت شهروندان وجود دارد ضروری است تدوین برنامه ای جامع به عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار گیرد.

زارعی‌کوشا آمادگی خود جهت حمایت از اجرای برنامه‌های رفاهی جامعه بزرگ مهندسی  اعلام کرد و گفت: مهندسین در ارتقای توسعه پایدار نقش کلیدی دارند.

استاندار کردستان، با بیان اینکه کردستان به نسبت جمعیت رتبه اول بیشترین متقاضی تأییدشده مسکن ملی در کشور را دارد، اظهار کرد:  حدود ۱۹۰ هزار نفر متقاضی طرح مسکن ملی در کردستان هستند که نسبت به جمعیت استان در رتبه نخست کشور قرار داریم البته از این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر تایید نهایی شده اند.

وی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: کردستان با وجود فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و پتانسیل‌های قوی و مناسب ، آماده جذب و میزبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام
captcha