انتشار شیوه‌نامه برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4189012
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

انتشار شیوه‌نامه برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

شیوه‌نامه اجرای بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم منتشر شد، در این شیوه‌نامه تمامی جزئیات نحوه برگزاری مسابقات در این بخش تشریح شده است.

انتشار شیوه‌نامه برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن + سند

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شیوه‌نامه اجرایی رشته‌های مختلف بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را منتشر کرد. در این شیوه‌نامه علاوه بر زمان و مکان برگزاری مسابقات سایر جزئیات در دو دسته ملاحظات عمومی و ملاحظات تخصصی گنجانده شده است.

شیوه‌نامه رشته تفسیر قرآن

بر اساس آنچه در این شیوه‌نامه آمده است، مسابقات از تاریخ 19 تا 23 دی‌ماه در شهر قم برگزار خواهد شد.

آزمون مرحله نهایی به صورت حضوری و در دو بخش کتبی(سوالات چهارگزینه‌ای) و شفاهی(حضور متسابقه در جایگاه و پاسخگویی به سوالات هیئت داوران) برپا می‌شود.

نمره نهایی شرکت‌کنندگان بر اساس 40 درصد آزمون کتبی و 60 درصد آزمون شفاهی محاسبه خواهد شد. همچنین نمرات مراحل استانی و مقدماتیِ کشوری تأثیری در نمره مرحله نهایی نخواهد داشت. منبع سؤالات این بخش سوره‌های مبارکه عنکبوت، روم، لقمان و سجده از کتاب گزیده تفسیر نمونه اثر آیت‌الله‌ مکارم شیرازی است. 

آزمون کتبی شامل 60 سوال چهارگزینه‌ای از منابع اعلام شده است، هر پاسخ صحیح سه امتیاز و به ازای هر پاسخ نادرست یک پاسخ درست حذف خواهد شد. همچنین زمان پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه در نظر گرفته شده است. 

در بخش سوالات شفاهی نیز چهار سوال شامل «روخوانی و روان‌خوانی آیه»، «ترجمه صحیح و روان آیه»، «ترجمه واژگان» و «شرح مفاهیم تفسیری» پرسیده خواهد شد. 

شیوه‌نامه رشته معارف نهج‌البلاغه

منبع رشته معارف نهج‌البلاغه در مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کلمات قصار یک تا 120 کتاب پیام امیرالمومنین(ع) جلد 12 تألیف آیت‌الله مکارم شیرازی است. 

آزمون این رشته نیز به صورت حضوری و در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. آزمون کتبی شامل 60 سوال چهارگزینه‌ای است و در روز اول مسابقات برگزار می‌شود، روز دوم نیز آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.

سوالات مرحله شفاهی شامل چهار سوال «صحیح‌ و روان‌خوانی متن کلمات قصار»، «ترجمه صحیح و روان‌خوانی کلمات قصار»، «ترجمه واژگان» و «شرح و تفسیر» است.

شیوه‌نامه رشته معارف صحیفه سجادیه

در رشته معارف صحیفه سجادیه نیز منبع مرحله نهایی دعای 42 تا 46 از کتاب دیار عاشقان جلد 11 و 12 تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان است. 

آزمون این رشته نیز شامل دو بخش کتبی و شفاهی است که زمان پاسخگویی به سوالات 60 دقیقه اعلام شده است.   

در بخش سوالات شفاهی این رشته نیز سوالات در چهار زمینه «صحیح و روانخوانی متن دعا»، «ترجمه صحیح و روان متن دعا»، «ترجمه واژگان» و «شرح و بیان ادعیه» طرح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha