پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان است
کد خبر: 4188892
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان است

سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان گلستان به کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور اشاره کرد وگفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمان‌های همسو با حوزه کودک و نوجوان در جهت پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی از اهداف مهم این کانون است.

الهه غیناقی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستانالهه غیناقی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در گفت‌ وگو با ایکنا از گلستان گفت: کودکان سرمایه آتی انسانی کشور بوده که همواره در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، لذا برای مصون نگه داشتن این نسل از انحرافات باید تدابیری اندیشید.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به دیدار مدیر کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندارن اشاره کرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمان‌های همسو با حوزه کودک و نوجوان در جهت پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی که در سند تحول به آن تأکید شده، از اهداف مهم این کانون است.

غیناقی بهره‌مندی از زبان هنر و ادبیات در آموزش را امری مهم دانست و اظهار کرد: مهرواره طنین مقاومت، بزرگداشت هفته وحدت، راه‌اندازی موکب در خیابان اربعین، جشن بزرگ سوار بر بال کتاب در هفته کتاب، رونمایی از کتاب، مرحله‌ استانی جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی، حضور تماشاخانه سیار کانون کشور در گمیشان و مراوه‌تپه از جمله اقداماتی بود که با استفاده از زبان نمایش و هنر برای نهادینه‌سازی مناسبت‌ها در کودکان استفاده شد.

وی اهدای بسته‌های نوشت افزار ایرانی به فرزندان مددجویان زندان‌، پیک امید کانون در محلات و مناطق محروم، اجرای ویژه برنامه‌های فرآیند محور با موضوع مظلومیت کودکان غزه و حضور در روستاهای سیل زده را از دیگر اقدامات صورت گرفته در 100 روز اخیر دانست و بیان‌ کرد:  افزایش تعداد مخاطبین کانون در جهت رشد فعالیت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر اهداف ما در این مجموعه بوده است.

وی با اشاره به کودکان و نوجوانان به‌ عنوان سرمایه‌های کشور، تصریح کرد: اردوی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» ویژه  دختران و مادران، افتتاح پارک رباتیک، برگزاری هفته ملی کودک، جشن بزرگ روز دانش‌آموز و جشن روز جهانی کودک با حضور فیتیله‌ها از جمعه برنامه‌هایی بودند که در این راستا به اجرا در آمدند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق امیدافزایی در جامعه به برنامه پیک امید در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و علمی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان سال است.

غیناقی با بیان‌اینکه ما در جامعه هستیم و نیاز به تعامل با افراد داریم، اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون جشنواره سرود، جشنواره نمایشی، گرامیداشت دهه مبارک فجر و برگزاری اردوی خانوادگی در راستای تحقق تقویت کار گروهی، انسان دوستی و تعامل با یکدیگر به مرحله اجرا در خواهند آمد.

وی ترویج فرهنگ مطالعه، امانت کتاب، تقویت اندیشه‌ورزی، نگاه نقادانه در اعضاء و آموختن فرهنگ نقدپذیری را یک اصل ضروری برای نسل امروز دانست و افزود: نشست با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات ادبیو  رونمایی از کتاب با هدف علاقمندی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این فعال فرهنگی گرامیداشت هفته زن، گرامیداشت 9 دی، گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، برنامه استقبال نوروز و جشنواره رضوان را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده تا پایان سال برشمرد و گفت: به منظور تقویت روحیه مشارکت و همد‌دلی بین افراد و آشنایی با فرهنگ و اقوام مختلف برنامه آشنایی با آداب و رسوم کهن و قدیمی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های اجرایی تا انتهای سال خواهد بود.

انتهای پیام
captcha