آثار خدمات اوقاف در جامعه مشهود است
کد خبر: 4188708
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

آثار خدمات اوقاف در جامعه مشهود است

استاندار سمنان گفت: مردم متدین و دیندار استان سمنان، شیفته نوعدوستی و علاقمند به وقف هستند و آثار و برکات خدمات اوقاف از محل موقوفات و بقاع متبرکه در همه جامعه مشهود است.

دیدار سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار عصر روز گذشته، 27 آذر در دیدار با حجت الاسلام علیزاده، مدیر کل این اداره با بیان اینکه سمنان، استانی مذهبی است و مردم این استان دوستدار و عاشق اهل بیت هستند گفت: وجود موقوفات بسیار زیاد در سطح استان از گذشته، نشان‌دهنده سبقه فرهنگی مردم این استان و علاقه آنها به نوعدوستی با استفاده از ظرفیت فرهنگ وقف است.

وی ادامه داد: آثار خدمات اوقاف در همه جامعه مشهود است که در این راستا  واقفین نیک‌اندیش از دیرباز بر اساس نیاز روز جامعه موقوفاتی‌ را ایجاد کردند و با نگاهی به پراکندگی نیات در نقاط مختلف، این درایت و تیزبینی واقفین مشهود است. 

هاشمی به قرار داشتن استان در مسیر زائران رضوی اشاره کرد و افزود: یکی از توفیقات ما در استان، افتخار خادمی زائران امام علی ابن موسی الرضا(ع) است زیرا هر که در این استان در موقعیتی قرار گرفته که بتواند به زائران رضوی خدمت کند خادم الرضا(ع) است. 

استاندار سمنان یادآور شد: خدمت به مسافران و زائرانی که از این مسیر به هدف زیارت حرم حضرت ثامن الحجج(ع) گذر می کنند، مانند خدمت در حرم امن رضوی است، زیرا تفاوتی ندارد که خدمت به زائر امام رضا(ع) در مسیر سفرش ارائه شود یا در حرم رضوی خدمت دریافت کند. 

انتهای پیام
captcha