۱۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند
کد خبر: 4188032
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
مدیرکل کمیته امداد مازندران:

۱۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند

میثم معافی با بیان اینکه ۱۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران قرار دارند، گفت: از این تعداد چهار هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در حال تحصیل هستند.

میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، نخستین دوره اردو راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم مازندرانی، 23 آذرماه، در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این اردو، میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: ۱۶ هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد چهار هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در حال تحصیل و تعلیم و تربیت هستند و بیش از هزار دانش‌آموز در رشته‌های  فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند.

وی افزود: اردوی راهیان پیشرفت با همکاری مؤسسه فرهنگی آموزشی شتاب‌دهنده نمکدان، براساس تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد دارد، برای دانش‌آموزان  متوسطه دوم که در هنرستان در حال تحصیل هستند، برگزار شد. این مؤسسه هدایت تحصیلی، پشتیبانی و معرفی به بازار کار بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای در کل کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مازندران با بیان اینکه سهمیه استان مازندران از این اردوها سه مرحله  است، اضافه کرد: در هر مرحله ۲۲۰ دانش‌آموز حضور دارند که دو دوره دانش‌آموزان دختر استان‌های مازندران، گلستان و گیلان و یک دوره دانش‌آموزان پسر در این اردوها شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان در این اردو، از کلاس‌های خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس، کار آفرینی، صنعت دیجیتال و سه بعدی، همچنین بازدید از مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز رشد و پارک علم و فن‌آوری و... بهره‌مند شده‌اند.

معافی در پایان بیان کرد: مرحله دوم این اردو هفته آینده به میزبانی مازندران و حضور استان‌های گلستان و گیلان و همچنین مرحله آخر هم در دی‌ماه با حضور دانش‌آموزان پسر از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha