از ظرفیت‌های معنوی استان خوزستان باید استفاده شود
کد خبر: 4187363
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

از ظرفیت‌های معنوی استان خوزستان باید استفاده شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ویژه برنامه تجمع باشکوه عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تشییع شهید گمنام در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۴۰۲ در اهواز برگزار می‌شود که می‌طلبد همگی حضور پرشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان،  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار سادات اهواز با هدف هماهنگی برگزاری مراسم باشکوه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اهواز گفت: استان خوزستان از استان های کم نظیر به لحاظ ظرفیت های گوناگون است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: استان خوزستان به لحاظ ظرفیت های مادی، در ظرفیت های معنوی هم بی بدیل است که یکی از آنها حضور سادات بزرگوار است که در گوشه گوشه استان حضور دارند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: این ظرفیت در استان خوزستان باید به گونه ای مورد استفاده قرار گیرد که مورد رضایت خداوند متعال واقع شود.

وی با اشاره به آیه قرآنی "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ"، گفت: خداوند متعال بر همراهی با صادقین امر کرده که محمد و آل محمد(علیهم السلام) هستند البته همراهی با انسان کامل خیلی سخت است.

موسوی‌فرد با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا "فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ" بیان کرد: از خداوند متعال می خواهیم همراهی با انسان کامل را در دنیا وآخرت قرار بدهد. همانگونه که همراهی با قرآن کریم طهارت می خواهد همراه با انسان کامل نیز طهارت می خواهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که همراهی با انسان کامل سه شرط دارد، افزود: معرفت پیامبر و آل پیامبر(ص)، محبت و اطاعت این شروط هستند. به هر میزان که معرفت گسترده شود محبت عمق پیدا می‌کند و هرچقدر این هم بیشتر شد، اطاعت عمق پیدا می‌کند.

امام جمعه اهواز با طرح این پرسش که چه تعداد از مردم با حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا همراهی کردند؟، خاطرنشان کرد: ان همراهی شرایط سختی دارد که نمونه های متعدد مردود شدن افراد در مقاطع وجود دارد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: حداقل استفاده از ظرفیت سادات حضور پرشکوه جمعیت در مناسبت های دینی است اما در طول سال چند برنامه باید متمرکز باشد. یکی از این مناسبت ها اجتماع بزرگ فاطمیون در اهواز است که سردمداران آن سادات می باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ویژه برنامه تجمع باشکوه عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تشییع شهید گمنام در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۴۰۲ در اهواز برگزار می شود که می‌طلبد همگی حضور پرشور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha