اجرای طرح «یاریگران زندگی» در روستاهای کردستان
کد خبر: 4187347
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در روستاهای کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از اجرای طرح «یاریگران زندگی» در روستاهای کردستان خبرداد و گفت: این طرح در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی روستاها تدوین و اجرایی شده است.

برگزاری هشتمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز، 20 آذر در هشتمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی روستاها به منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه تأکید دارد.

وی افزود: طرح «یاریگران زندگی» در روستاها باهدف ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی‌سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت در توزیع برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه است.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به ابعاد اجرایی طرح «یاریگران زندگی» به لحاظ محتوایی بیان کرد: این طرح چهار مرحله دارد که مراحل آن شامل ساختارسازی، هویت و برندسازی، توانمندسازی و برنامه‌سازی است.

وی افزود: طرح یاریگران روستا به عنوان یک طرح ملی و مردم‌پایه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی زمانی می‌تواند موفق باشد که همه ارکان مدیریتی و اجرایی آن نسبت به اهداف طرح متقاعد شده باشند و در پیشبرد اهداف آن که صیانت از منابع انسانی مؤثر در تولید ملی و بنیاد خانواده در روستا است، همکاری داشته باشند.

رسولی افزود: این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به مواد مخدر در روستاهای سفید به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم نیز اجرا می‌شود.

سلیم کریمی، کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به اینکه باید به مسائل اجتماعی توجه ویژه شود، افزود: باید برنامه‌ها و اقدامات را به سمت کار فرهنگی و کاهش آسیب پیش ببریم.

وی در پایان گفت: باید برای ارتقای بصیرت و افزایش آگاهی آحاد جامعه و برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی کنیم و کارهای فرهنگی و پیشگیری و توانمندسازی با برنامه و قوت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام
captcha