تحول برنامه‌ریزی شده لازمه تحقق حکمرانی فرهنگی در جامعه است
کد خبر: 4187342
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

تحول برنامه‌ریزی شده لازمه تحقق حکمرانی فرهنگی در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حکمرانی فرهنگی معماری خاص خود را دارد و لازم است در بسیاری از کارها حتی کارهای در حال انجام نیز تحول ایجاد شود، گفت: تا زمانی که تحول شکل نگیرد نمی‌توان از دولت اسلامی به سمت جامعه اسلامی حرکت کرد.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهربابک با بیان اینکه امروز به دنبال حکمرانی فرهنگی هستیم، گفت: حکمرانی فرهنگی معماری خاص خود را دارد و لازم است در بسیاری از کارها حتی کارهای در حال انجام نیز تحول ایجاد شود.

وی توجه به برنامه محوری به جای گزارش محوری، تحول معرفتی، فرهنگی و تحول ساختاری را پیش نیاز حکمرانی فرهنگی برشمرد و افزود: تا زمانی که تحول شکل نگیرد نمی‌توان از دولت اسلامی به سمت جامعه اسلامی حرکت کرد. البته اگرچه پیش نیاز یک جامعه اسلامی حکومت اسلامی است اما مشاهده میدانی وضع موجود نشان می‌دهد که در بعضی امور فرهنگی مانند اهتمام به نماز اول وقت سایر جوامع اسلامی جلوتر هستند.

مدیرکل ارشاد استان کرمان برنامه‌ریزی در راستای ایجاد تحول فرهنگی را مهم دانست و اظهار کرد: مباحثی همچون زیست عفیفانه، کتاب و کتابخوانی، ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت و... در محور توجه شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان و استان قرار دارند و همه دستگاه‌ها باید با ارائه برنامه در این حوزه‌ها کار کنند.

روحی با اشاره به اهمیت توجه به کارهای مردمی در عرصه فرهنگ و هنر در راستای مردمی‌سازی دولت و لزوم برنامه‌ریزی در این ارتباط، تصریح کرد: شیوه کار فرهنگی در تمام موضوعات برای اینکه به نتیجه برسد باید با برنامه‌ریزی، متحول شده و به یک اقدام برسد.

مدیرکل ارشاد استان کرمان با تأکید بر اینکه هر موضوعی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود دستگاه‌ها نسبت به آن وظیفه دارند و باید نسبت به آن تقسیم کار صورت گیرد، گفت: مفاهیم مختلف حوزه فرهنگ مانند ایثار و... باید به‌صورت غیرمستقیم به دانش‌آموزان آموخته و در وجود آنها نهادینه شود و لازم است در این راستا برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم شاهد تحول باشیم.

انتهای پیام
captcha