کارگاه آموزشی «سیمای سیاست در قرآن کریم» در دانشگاه مازندران برگزار شد.
کد خبر: 4187338
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

کارگاه آموزشی «سیمای سیاست در قرآن کریم» در دانشگاه مازندران برگزار شد.

کارگاه آموزشی «سیمای سیاست در قرآن کریم» همراه با پخش زنده از وبینار، در سالن همایش دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پردیس دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد.

حبیب‌الله حلیمی جلودار، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، از سوی معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری و بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآن دانشگاه آمل، کارگاه آموزشی «سیمای سیاست در قرآن کریم» دوشنبه ٢٠ آذر ساعت ٩:٣٠ همراه با پخش زنده از وبینار، در سالن همایش دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پردیس دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، حبیبالله حلیمی جلودار، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، به ارائه مطالبی درباره سیمای سیاست در قرآن کریم پرداخت و گفت: مسئله مهم و اساسی ارتباط دین و سیاست را می‌توان در معارف قرآن به وضوح دریافت.

وی افزود: در مباحث سیاست با توجه به استواری مباحث سیاسی قرآن، استفاده‌های فراوانی از قرآن می‌شود. مباحثی مانند ضرورت تشکیل دولت و حکومت روابط بین‌الملل، شورا و مشورت نظام سیاسی و مفاهیم مختلف سیاسی و... در قرآن مطرح می‌شود.

حلیمی جلودار تصریح کرد: سیاست از منظر قرآن عبارت از‌ تدبیر و مدیریت حکیمانه، عالمانه، مصلحانه و ولایی امور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه شعار سياست از دين جداست از تبليغات استعمارى است كه مى‌خواهند ملت‌هاى مسلمان را از دخالت در سرنوشت خويش بازدارند، خاطرنشان کرد: سیاست در احكام مقدس اسلام، بيش از امور عبادى در امورسياسى و اجتماعى بحث شده است.

وی اظهار کرد: برخی با القای این که خدعه، نیرنگ، دروغ و قدرت طلبی از ارکان سیاست محسوب می­‌شوند، ورود به عرصه سیاست را تقبیح کرده و همراهی دو مقوله دین و سیاست را مورد انکار قرار داده و تز جدایی دین از سیاست را ترویج می‌کنند. در زمان مدرس این موضوع را مطرح کردند و مدرس در پاسخ آن‌ها گفت که سیاست ما عین دیانت ما است. 

وی اظهار کرد: دلیل گریزان بودن علما از سیاست این بود که سیاست به فریب، خدعه و نیرنگ معروف شده بود، اما این طور که می‌گویند نیست، قرآن می‌فرماید که سیاست به معنای تدبیر، نقشه کشیدن و رفتار مدیریتی است.

انتهای پیام
captcha