شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول رساندن علم ایران به نقطه اوج
کد خبر: 4187240
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
سید سعیدرضا عاملی تبیین کرد؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول رساندن علم ایران به نقطه اوج

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در المپیادها جزو 10 کشور برتر جهان هستیم، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، خود را مسئول رصد و راهبری علم و رساندن علم ایران به نقطه اوج می‌داند.

عاملیحجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: آموزش و پرورش با تغییری که امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع کنکور ایجاد و 40 درصد ارزیابی‌ها را به دبیرستان‌ها سپرد، احیا شد. علیرغم اینکه فشارهای زیادی از نواحی مختلف تحمیل شد که بیشترین آن بخاطر کسب و کار کنکور بود اما این مقاومت باعث شد در همین سال اول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 80 درصد داوطلبانی که جز سه هزار نفر اول شدند، در دهک‌های 5 و 6 و 7 و 8 و 9 قرار گرفتند. این باعث افتخار است. باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که استعداد فرد ایرانی در هر نقطه از ایران مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی تدبیر امام(ره) در تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و در ادامه آن شورای عالی انقلاب فرهنگی را بی‌نظیر برشمرد و گفت: نمونه امام(ره) و رهبر انقلاب در دنیای امروز وجود ندارد و هیچ رهبری در مقایسه با رهبری جمهوری اسلامی ایران نیست. ما از رهبری برخورداریم که دغدغه تمدنی دارد و به این فکر است که عدالت فراگیر ایجاد کند و سواد و دانش بالای اجتماعی به وجود بیاورد و بتواند ایران را در رقابت‌های علمی در نقطه اوج ببیند و شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل این نگاه است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ستادهای علم و فناوری کشور، ستاد نانو، بایو، سند هوافضای کشور، ستاد گیاهان دارویی و ستاد علوم شناختی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نتیجه این بود که امروز در نانو جزو 7 کشور اول جهان هستیم. جزو 7 کشور اول جهان شدن یعنی استانداردهای نانو را فقط این 7 کشور تأیید می‌کنند و ما جزو 7 کشور جهان هستیم که استانداردهای نانو را باید تأیید کنیم و سایر کشورها امضای ایران را نیاز دارند.
 
عاملی اضافه کرد: در المپیادها جزو 10 کشور برتر جهان هستیم و دلیل نیز این بود که از ابتدا شورای عالی انقلاب فرهنگی، خود را مسئول رصد و راهبری علم و رساندن علم ایران به نقطه اوج می‌داند. البته نه اینکه این محصول صرفاً مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است بلکه محصول غیرت مردم ایران و توانایی فرزندان ماست که به اوج می‌رسند.
 
عاملی با بیان اینکه امروزه دو هزار ایرانی در شرکت‌های اول جهان در زمینه فناوری فعالیت می‌‌کنند، گفت: فرزندان ایران قوی هستند و هنر بهره‌مندی از این توان، هنر حکمرانی است و حکمرانی باید بتواند از این استعدادها به بهترین نحو استفاده کند. امیدوارم در این دوره بتوانیم بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های متفکرین ایرانی را در نهادسازی‌ها دنبال کنیم.
انتهای پیام
captcha