کرسی علمی «روایت افسانه‌ای صهیونیستی» در دانشگاه لرستان برگزار شد
کد خبر: 4187003
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

کرسی علمی «روایت افسانه‌ای صهیونیستی» در دانشگاه لرستان برگزار شد

کرسی علمی ـ ترویجی «روایت افسانه‌ای صهیونیستی» با حضور داریوش نظری، مدرس گروه تاریخ در دانشگاه لرستان برگزار شد.

کرسی علمی «روایت افسانه‌ای صهیونیستی» در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، کرسی علمی ـ ترویجی با عنوان «روایت افسانه‌ای صهیونیستی» با ارائه داریوش نظری، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان و با حضور روح‌اله مهدیان رقبه به عنوان دبیر جلسه و داوران مجتبی گراوند، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و اکرم رمضان‌زاده رستمی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی در سالن کنفرانس شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

داریوش نظری، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان در این کرسی علمی ـ ترویجی که عصر شنبه، 18 آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه وجه تسمیه سرزمین فلسطین این است که یکی از قدیمی‌ترین اقوام مستقر در این منطقه، قوم فلسطین بوده است،  گفت: صهیونیست‌ها بر اساس افسانه‌ای که ساخته‌اند می‌گویند: قومی به نام یهود، پنج هزار سال پیش در سرزمین فلسطین بوده است و بعد آنها را با زور بیرون رانده‌اند و آواره کردند.

وی افزود: آنها می‎گویند قوم یهود علی‌رغم این آوارگی هویت و وحدت خود را حفظ کرده‌اند و به دنبال بازگشت مجدد به فلسطین بوده‌اند که بعدها موفق شدند دوباره بازگردند.

نظری اضافه کرد: این یک دروغ بزرگ است؛ چون دو هزار سال قبل از اینکه  یهودیان به این سرزمین بیایند، اقوام مختلفی از جمله: فلسطینی‌ها، آرامی‌ها و کنعانی‎ها در این منطقه به سر می‎برده‌اند و بعد از یهودیان باز اقوام دیگری از جمله رومی‎ها و دولت‌های اسلامی از جمله عثمانی‎ بر این سرزمین سلطه پیدا کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان ادامه داد: بر اثر جنگ جهانی اول عثمانی تجزیه شد و از تجزیه عثمانی دولت‌هایی به وجود آمدند که از جمله آنها می‎توان به فلسطین، سوریه، لبنان و ... اشاره کرد.

عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان اظهار کرد: در جنگ جهانی اول یهودیان به انگلیسی‌ها کمک مالی کردند و انگلیسی‌ها به آنها قول دادند که به فکر ایجاد یک دولت برای آنها باشند(چون یهودیان در سراسر جهان پراکنده بودند و دولت یا حکومتی نداشتند) تا اینکه بعد از پایان جنگ جهانی اول متأسفانه جامعه ملل فلسطین را زیر سلطه انگلستان قرار داد و انگلستان هم از 1917 میلادی اقدام به فرستادن یهودیان به فلسطین نمود و انگلیسی‌ها آن‌قدر در آنجا ماندند تا اینکه به کمک سایر قدرت‌های استعمارگر دولت صهیونیستی را در سال 1948 تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه ایجاد این دولت اشغالگر یعنی رژیم صهیونیستی برای جهان بشریت فوق‌العاده خطرناک است، اظهار کرد: یکی از بارزترین ویژگی‎های رژیم صهیونیستی نسل‌کشی است و ارزشی برای جان غیر صهیونیست‌ها قائل نیستند.

وی گفت: وزیر جنگ دولت صهیونیسیتی گفته است: «ما داریم با حیوانات می‌جنگیم» دیگر اینکه مقامات رژیم صهیونیستی فقط زبان زور می‌فهمند و پایبند به هیچ قانون بین‌المللی نبوده و حد و مرزی برای خود قائل نیستند و خود را در خاورمیانه و آسیا نگهبان غرب می‌دانند.

نظری افزود: ذکر این نکته ضروری است که صهیونیست‌ها قانع به سرزمین‌هایی که غصب کرده‌اند نبوده بلکه به دنبال غصب مناطق بیشتری هستند چون بنیانگذاران آن گفته‌اند: فلسطین موعود ما از نیل تا فرات است.

انتهای پیام
captcha