شهدا الگوی جوانان جامعه هستند
کد خبر: 4186968
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
استاندار لرستان:

شهدا الگوی جوانان جامعه هستند

فرهاد زیویار گفت: شهیدان «داوود و کوروش علی پناه» در اخلاق، رفتار شجاعت و تدین زبانزد بودند و امروز شهدا الگوی جوانان جامعه هستند.

سرکشی به خانواده شهیدان علی پناه در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، شامگاه 18 آذر ماه، در دیدار با خانواده شهیدان «داوود و کوروش علی‌پناه» اظهار کرد: بستر خانواده این شهیدان والامقام سبب تربیت فرزندانی الگو در جامعه شده و با توجه به شناختی که از خانواده این شهیدان والامقام دارم، این خانواده به صورت طبیعی باید شهید تحویل جامعه می‌داد و اگر غیر از این می‌شد، موجب تعجب بود.

وی با اشاره به فعالیت شهیدان «داوود و کوروش علی پناه» در دهه ۶۰  و حضور چشمگیرشان در صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی، بیان کرد: شجاعت شهید والامقام «داوود علی‌پناه» در دهه ۶۰ زبانزد بود و در شرایطی که عراق روبروی ما بود، این شهید در دوران دفاع مقدس به کربلا و زیارت امام حسین(ع) رفت.

زیویار با اشاره به اینکه با شهید «کوروش علی پناه» در یک مدرسه بودیم، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام با اخلاق، متدین و ورزشکار بود و در همه خصلت‌ها درجه یک بود.

شهید داوود علی‌پناه پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. وی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و  بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، با سمت فرمانده گروهان نجف اشرف بر اثر اصابت گلوله گرینوف یا دوشکا به قفسه سینه به شهادت رسید.

همچنین شهید کوروش علی‌پناه نیز بیست و پنجم شهریور ۱۳۵۰ در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد و  دانش‌آموز سوم متوسطه بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و دهم مرداد ۱۳۶۷، در بوکان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha