طرح «عصرهای فعال» در مدارس سمنان اجرایی شد
کد خبر: 4186585
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

طرح «عصرهای فعال» در مدارس سمنان اجرایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر اجرای فعالیت‌های هدفمند و تربیت انسان توانمند تأکید کرد و گفت: طرح «عصرهای فعال» در مدارس استان اجرایی شد.

جمال وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، سیدجمال وزیری،مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان عصر روز گذشته، 16 آذرماه در نشست شورای اداری آموزش و پرورش در شاهرود با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین در راستای اجرای طرح «عصرهای فعال» در مدارس استان می‌توانند از امکانات و تجهیزات موجود در مدرسه‌ها استفاده کنند، گفت: باید برای تشویق دانش‌آموزان به حضور در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اعتقادی و ورزشی تلاش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر اجرای فعالیت‌های هدفمند و تربیت انسان توانمند تأکید کرد و افزود: طرح «عصرهای فعال» در مدارس استان اجرایی شد. همچنین از کمک‌های نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان نیز به منظور انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی استقبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه اکنون عصر کارهای جهادی است، اظهار کرد: عدد مبنای محاسبه و منطق است و باید در این‌ مجموعه، منطق ریاضی را فعال کرد تا از هر فعالیت هدفمند خروجی مثبت گرفت.

وزیری افزود: برای دست‌یافتن به ایران قوی باید از ظرفیت و قابلیت‌های افراد توانمند استفاده کرد که در این راستا «مهارت‌ورزی» و «مهارت‌آموزی» در فعالیت ویژه نوآموزان کودکستانی، دانش‌آموزان دوره ابتدایی و همچنین هنرستان‌ها در دستور کار است.

به گفته وی؛ وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان توانمند است که مهارت‌ورزی با توجه به آینده، استقلال این‌ مجموعه و امیدآفرینی از موضوعات مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر تهیه سند آمایش سرزمینی و نیروی انسانی تأکید کرد و افزود: ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی باید مدنظر باشد چون مدرسه یک نهاد راهبردی است که در معادلات کشور نقش ایفا می‌کند و از طرفی دیگر، سازمانی یادگیرنده محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه مدارس شبانه‌روزی بهترین کانون‌های تربیتی هستند، گفت: دوره ابتدایی که دوره آموزش‌های بنیادین نام گرفته، مهم‌ترین و مؤثرترین دوره تحصیلی است.طرح مدرسه‌داری اسلامی در دستور کار است زیرا هزینه کرد در آموزش و پرورش یک نوع سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام
captcha