مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری است
کد خبر: 4186516
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پایه و مبنای اصلی فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران تربیت محوری، رشد اخلاق، رشد استعدادها و ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش‌های ناب دینی در جامعه است.

جلسه آموزشی کانون‌های تخصصی خواهران همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، حجت الاسلام محمد عسگری امروز ۱۶ آذرماه در نخستين گردهمایی آموزشی و توجیهی مدیران کانون‌های تخصصی بانوان اظهار کرد: الگوی زن اسلامی، شخصیت شاخص زن در جهان اسلام است و زنان با الگوگیری از بزرگان دین می‌توانند به رشد و کمال برسند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاکله کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کار تشکیلات محور است، افزود: رشد اخلاق، رشد استعدادها، تواضع و فروتنی، بررسی مسائل و مشکلات به صورت بومی، برنامه ریزی و هدفمند بودن باید مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری باشد. 

وی تربیت را پایه و اساس تربیت نسل آینده کشور دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد یک اتفاق خوب در مساجد باشیم باید ابتدا تربیت را محور قرار داده و بعد فعالیت‌های تخصصی فرهنگی، هنری یا مذهبی را حول آن برنامه ریزی کرد، این باعث می شود مدیران کانون ها از سردرگمی خارج شوند.

حجت‌الاسلام علی عزیزی، در ادامه این گردهمایی آموزشی و توجیهی کانون‌های تخصصی خواهران گفت: تبیین نقش و جایگاه زن در تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری و توجه به مساجد طراز اسلامی، تبیین وظایف فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه فکری، معنوی و سبک زندگی، انتقال تجربیات و توانممند سازی مدیران، تقویت شبکه بانوان و ارتقا سطح توانمندی خواهران عضو کانون از طریق روش‌های علمی و هدفمند از برخی اهداف راه اندازی کانون های تخصصی خواهران است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان همچنین به اهمیت رسالت زنان در تربیت و پروش نسل آینده اشاره کرد و افزود: مادران، محبت ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به دور از کینه و با ایمان به خدا، به فرزندان خود می‌آموزند و آنها را به سرچشمه حکمت الهی و منبع نور هدایت می‌کند، تا راه شناخت حقیقت و رسیدن به کمال حق برای آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که دشمن با تمام توان در جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت زنان و دختران در صدد کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی در جامعه است و تنها راه مبارزه با این ترفند شوم دشمن، استفاده از ظرفیت مردمی و ترویج گفتمان طراز اسلامی و تربیت دختران با اصول و ارزش های ناب دینی و اسلامی است.

انتهای پیام
captcha