کارگاه آموزشی «یاوران معروف» در بهمئی برگزار شد
کد خبر: 4186286
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

کارگاه آموزشی «یاوران معروف» در بهمئی برگزار شد

کارگاه آموزشی «یاوران معروف» با هدف آشنایی با روش‌های نوین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی متناسب با شرایط روز با حضور بانوان و فعالان فرهنگی شهرستان بهمئی برگزار شد.

کارگاه آموزش «یاوران معروف»به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی امر به معروف و نهی از منکر استان، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه شهر لیکک، 14 آذرماه در کارگاه آموزشی «یاوران معروف» در شهرستان بهمئی گفت: نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر است. آمران به معروف و ناهیان از منکر، نیرو‌های جهادی هستند که در عرصه‌های مختلف و هر جا که مردم نیاز به کمک دارند، جهادگونه آماده هستند و نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین معروف خدمت به مردم است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر محور صیانت همگانی و دارای جایگاه ممتاز اجتماعی از نظر قانونی، شرعی، عقلی و عرفی است. رفع ناهنجاری‌های اجتماعی، تبلیغ معروف، فرهنگ‌سازی در امور پسندیده و ارزش‌ها از مهم‌ترین هدف تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر است که این اقدامات باید به‌خوبی انجام شود.

عبدالله حبیبی‌منش، دادستان عمومی و انقلاب بهمئی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به شرایط و وظایف، عمل به این دو فریضه الهی آگاهی داشته باشند، از آمادگی، همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه قضا با این نهاد خبر داد.

وی افزود: برخورد با هنجارشکنی بر عهده نیرو‌های امنیتی و انتظامی است، اما برخرود با برخی دیگر از ناهنجاری‌ها در جامعه بر عهده آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

همچنین فرزین جمشیدی، فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی با اشاره به لزوم هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و اجرایی برای توجه جدی‌تر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیروی انتظامی از آمران به معروف حمایت همه جانبه خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای داشتن شهری سالم و با امنیت بالا به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha