المصطفی آماده پذیرش طلاب کشور‌های مختلف با هر مذهبی است
کد خبر: 4185661
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
رئیس جامعه المصطفی:

المصطفی آماده پذیرش طلاب کشور‌های مختلف با هر مذهبی است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: المصطفی آمادگی دارد دانش‌پژوهان و طلاب کشور‌های مختلف را با هر مذهبی که دارند پذیرش کرده و با مبانی فقهی خودشان آنان را آموزش دهد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عصر امروز، ۱۲ آذرماه در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در کابل، گزارشی از فعالیت‌های علمی و دانشی المصطفی ارائه کرد و افزود: جامعه المصطفی العالمیه این آمادگی را دارد تا به عنوان یک حلقه وصل میان مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز علمی دنیا به ویژه افغانستان  نقش‌آفرینی کند.

وی اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی با رویکرد ارتقای دوستی و برادری میان ملت‌ها، آمادگی دارد به عنوان حلقه وصل میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور عمل کند. 

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: دانشگاه بین‌المللی المصطفی به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص دارد و عضو فعال اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع در جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: این رشته‌ها در سه حوزه دانشی اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی به دانش‌پژوهان المصطفی ارائه می‌شود.

رئیس المصطفی با تأکید بر حضور طلاب و فراگیران مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان در واحد‌های جامعه‌المصطفی، ابراز کرد: المصطفی با بیش از ۳۰۰ دانشگاه و مرکز علمی در داخل و خارج از ایران قرارداد همکاری داشته و دوره‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی مشترک را با همکاری این مراکز برگزار می‌کند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی سالانه پذیرای چند هزار نفر از اساتید و دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

حجت‎الاسلام والمسلمین عباسی، راهبرد آموزشی المصطفی را تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشور‌های مختلف دانست و تصریح کرد: احترام به مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راهبرد اساسی المصطفی و دانش‌پژوهان این مرکز است.

در ادامه آقای حسینی، رایزن فرهنگی کشورمان در کابل ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی، موفقیت‌های علمی و دانشگاهی المصطفی را شایسته تقدیر خواند.

انتهای پیام
captcha