دنبال جذب استعدادهای برتر در جامعه الزهرا(س) هستیم
کد خبر: 4185338
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
سیده زهره برقعی خبر داد:

دنبال جذب استعدادهای برتر در جامعه الزهرا(س) هستیم

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه اولین اولویت ما در پذیرش، تمرکز بر طلاب با انگیزه است، گفت: تمرکز ما بر این است افرادی پذیرش شوند که طلبگی را با علاقه و عمق وجود انتخاب کرده‌اند نه اینکه صرفا حوزه را رشته‌ای در کنار سایر رشته‌ها بدانند. همچنین به دنبال جذب استعدادهای برتر و نخبه‌گزینی هستیم و به ویژه این کار باید در سطوح عالی انجام شود.  

سیده زهره برقعیبه گزارش ایکنا، سیده زهره برقعی؛ مدیر جامعه الزهرا(س)، 11 آذر ماه در نشست خبری پذیرش سال تحصیلی جدید این نهاد علمی، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، بزرگترین بانوی تاریخ بشر و افتخار اسلام، دین و امت اسلامی حتی برای انسانیت بودند، گفت: ایشان نه تنها الگویی برای زنان بلکه برای مردان و نه تنها برای مسلمین بلکه برای همه انسان‌های آزاده‌‌ای هستند که دنبال کمالات‌اند. حضرت مهدی(عج) درباره مادر گرامی‌شان فرمودند که حضرت زهرا(س) برای من الگو است.

وی افزود: جامعه الزهرا که مزین به نام حضرت زهرا(س) است به دنبال تربیت بانوانی فرهیخته، عالم و مهذب است که آن حضرت را الگوی عملی خودشان قرار دهند و با اجرای برنامه‌های آموزشی، مهارتی، فردی، خانوادگی و اجتماعی و ... در این مسیر قدم بردارند و در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

برقعی اضافه کرد: برنامه‌های زیادی در جامعه الزهرا برنامه‌ریزی شده است که بسیاری از آن‌ها هم در حال اجرا هستند؛ امام صادق(ع) فرمودند: مردم سه دسته هستند؛ گروه اول کسانی که عالم هستند، گروه دوم کسانی که متعلم‌اند و گروه سوم خس و خاشاک روی آب هستند و آب آنان را به هر طرف ببرد حرکت می‌کنند یعنی انسان یا باید عالم باشد یا متعلم؛ جامعه‌ الزهرا بر مبنای این سفارش حضرت، برنامه‌های متنوعی طراحی کرده است.

مدیر جامعه الزهرا افزود: برنامه نیمه وقت صبح، برنامه نیمه وقت عصر، تمام وقت حضوری و دوره‌های آزاد و کوتاه‌مدت از جمله اقدامات این نهاد علمی است تا مخاطبان مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین از سطح مقدماتی تا سطوح عالی تحت پوشش جامعه الزهرا قرار دارد و پژوهشگاه جامعه الزهرا هم با دریافت مجوز رسمی، کار خود را با سه پژوهشکده شروع کرده است.

برقعی با بیان اینکه دغدغه جدی ما در پذیرش، تربیت طلاب کارآمد و اثرگذار است، تصریح کرد: ما از ابتدای پذیرش، استعداد و علاقه طلاب را شناسایی می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس صورت بگیرد و ظرفیت افراد شکوفا شود و برنامه‌های مهارت‌افزایی و پژوهش‌محوری هم در این راستا در حال اجراست و در سال آینده پرونده تبلیغی هم در کنار پرونده آموزشی برای طلاب تشکیل خواهد شد تا در نهایت بتوانیم طلاب را برای مناصب تبلیغی و ترویجی هم شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب جامعه الزهرا در عرصه‌های مختلفی که ورود کرده‌اند موفق بوده‌اند، اظهار کرد: در آزمون آموزش و پرورش سال جاری، 350 نفر از طلاب جامعه الزهرا پذیرفته شدند و صدها نفر هم در کسوت مشاوران استانداری و در شوراهای شهر و در ادارات و خود حوزه‌های علمیه مشغول خدمت هستند.

نخبه‌گزینی در جامعه الزهرا(س)

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه اولین اولویت ما در پذیرش، تمرکز بر طلاب با انگیزه است، گفت: تمرکز ما بر این است که افرادی پذیرش شوند که طلبگی را با علاقه و عمق وجود انتخاب کرده‌اند نه اینکه صرفا حوزه را رشته‌ای در کنار سایر رشته‌ها بدانند. همچنین به دنبال جذب استعدادهای برتر و نخبه‌گزینی هستیم و به ویژه این کار باید در سطوح عالی انجام شود.  

برقعی ادامه داد: اولویت دیگر ما هم پرداختن به مناطق محروم و جذب بیشتر افراد از این مناطق و با توجه به نیازهای منطقه، کشور و حتی فضای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه با مراکز مختلف مانند مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت پیشگیری قوه قضائیه و ...در حال رایزنی هستیم تا نیروهای توانمند را به آنان معرفی کنیم، گفت: حمایت‌هایی هم از این خواهران طلبه بعد از ورود به کار داریم از جمله اینکه اگر کسی در آموزش و پرورش پذیرفته شد، دوره‌هایی برای آنان برگزار می‌کنیم و کارویژه‌هایی هم تعریف شده است.

برقعی ادامه داد: امسال 40 نفر برای انتخابات مجلس از جامعه الزهرا ثبت نام کرده‌اند که آمار بالایی است و ما در حال بررسی هستیم که اگر نیرویی بخواهد وارد مجلس شود و موفق هم باشد چه کارهایی باید بکنیم؟ زیرا ما دنبال آمار بالا نیستیم بلکه معتقدیم که حتی تعداد اندکی در انتخابات و مجلس حضور یابند ولی مؤثر و کارآمد باشند بهتر است لذا مقرر شده است تا کسانی که آمادگی دارند دوره‌های حکمرانی را بگذرانند. 

وی افزود: در عرصه تبلیغ هم برنامه‌هایی تدوین شده است؛ البته طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید دامنه تبلیغ را وسیع در نظر بگیریم زیرا ایشان مثلا از صاحب امالی یعنی شیخ صدوق هم به عنوان مبلغ یاد کردند؛ ایشان تبلیغ را فقط در سخنرانی منحصر نمی‌دانند؛ الان طرح کاربست «پژوهش در تبلیغ» در این راستا در حال طراحی و اجراست تا این هدف محقق شود. 

برقعی اظهار کرد: معتقدیم که تبلیغ باید براساس پژوهش باشد و کسانی در تبلیغ استفاده شوند که نیازهای جامعه و مخاطبان را بشناسند؛ در این راستا همچنین اردوهایی با عنوان «شبی در حوزه علمیه» در حال اجراست و دختران دانش‌آموز یک شب خود را در کنار استادان و مربیان حوزه خواهران سپری می‌کنند و تجربه جدیدی به دست می‌آورند و از امکانات این نهاد هم بهره می‌برند و برنامه‌ مشابهی هم در حال رایزنی برای دانشجویان داریم ضمن اینکه بسیج هم قرار است برنامه‌هایی برای طلاب داشته باشد. 

انتهای پیام
captcha