حضور ۸ زنجانی به مسابقات سراسری قرآن اوقاف
کد خبر: 4184851
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

حضور ۸ زنجانی به مسابقات سراسری قرآن اوقاف

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۸ زنجانی در مسابقات کشوری قرآن‌کریم سازمان اوقاف در خراسان شمالی به رقابت خواهند پرداخت.

راهیابی ۸ زنجانی به مسابقات کشوری قرآن‌کریم سازمان اوقاف

حجت‌الاسلام موسی موسوی‌تبریزی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در خراسان شمالی، مطرح کرد: این مسابقات از ۹ تا ۱۸ آذرماه سال‌جاری در بجنورد استان خراسان شمالی آغاز شده است که راه‌یافتگان به این مرحله از ۴ مرحله شهرستانی، استانی و نیمه‌نهایی عبور کرده و به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: ۴ نفر از آقایان و ۴ نفر از بانوان استان زنجان به مرحله کشوری ۴۶ دوره مسابقات قرآن‌ و نغمات مذهبی جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های آوایی راه یافته‌اند که در شهر بجنورد استان خراسان شمالی به رقابت خواهند پرداخت.

این مسئول با توضیح اینکه ۳۵۶ شرکت‌کننده از ۳۱ استان در ۶ رشته آوایی و ۲ رشته نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می‌کنند، ادامه داد: در مجموع ۶۰ داور نیز در این رقابت‌ها آثار و اجراها را در رشته‌های مختلف بخش آقایان و بانوان داوری خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با توضیح اینکه برای اولین‌بار استان خراسان شمالی و شهر بجنورد میزبان این مسابقات است، اضافه کرد: این مسابقات شامل ۸ رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن‌کریم، حفظ ۲۹ جز، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن‌کریم در ۲ بخش جداگانه آقایان و بانوان است.

حجت‌الاسلام موسوی‌تبریزی تاکید کرد: ۷ نفر از استان نیز به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کتبی معارفی این دوره از مسابقات راه یافته‌اند که در صورت کسب امتیازات لازم، در مرحله کشوری که از ۱۱ تا ۱۳ دی ماه در قم برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهند کرد‌.

این مسئول خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان امر بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های نزدیک ۲۰ میلیارد تومانی این مرحله از مسابقات از درآمد موقوفات و نیات خیر واقفان در سطح کشور تامین می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در این مسابقات در بخش آقایان در رشته اذان محمدمهدی مولایی، رشته ترتیل سعید دویران، رشته حفظ کل علی غلام‌آزاد و رشته دعاخوانی فریبرز اسکندری همچنین در بخش خانم‌ها در رشته قرائت ترتیل رقیه حسنلو، رشته قرائت ترتیل مریم فضلی، رشته حفظ ۱۰ جز رقیه حسین‌خانلو و رشته دعاخوانی نرگس محمدلو از استان زنجان به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha