آماده همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه آموزش سلامت و درمان زنان هستیم
کد خبر: 4184802
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
رئیس انجمن زنان استان اردبیل:

آماده همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه آموزش سلامت و درمان زنان هستیم

رئیس انجمن زنان استان اردبیل گفت: آماده همکاری همه جانبه با جهاددانشگاهی، به‌ویژه برای برگزاری دوره‌های تخصصی درمان و سلامت زنان هستیم.

آماده همکاری با جهاددانشگاهی در برگزاری دوره‌های تخصصی سلامت و درمان زنان هستیمبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، شبنم جعفری زارع، رئیس انجمن زنان استان اردبیل، روزگذشته، هفتم آذرماه در نشست هم‌اندیشی با سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، که در راستای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات علمی و همکاری‌های دوجانبه برگزار شد؛ یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشور را زنان مطرح کرد و گفت: امروزه یکی از مشکلات جامعه در زمینه بهداشت و سلامت، پیشگیری و درمان بیماری HPV است.

وی با ابراز نگرانی در خصوص بیماری HPV و عوارض آن از جمله سرطان دهانه رحم، همگانی کردن واکسیناسیون HPV برای سنین 9-14 ساله را در کشور ضروری دانست و افزود: آموزش و آگاهی‌دهی در این زمینه رسالت اصلی گروه زنان باید باشد و با توجه به اینکه که جهاددانشگاهی می‌تواند در آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه واکسیناسیون بیماری HPV نقش بسزایی داشته باشد در قالب برنامه کوتاه مدت می‌توانیم در این زمینه با این نهاد علمی همکاری داشته باشیم.

رئیس انجمن زنان استان اردبیل، زمنیه دیگر همکاری فیمابین را برنامه‌های آموزشی مشترک کوتاه و بلند مدت با رویکرد درمان ناباروری به روش IUI و سلول‌های بنیادی مطرح کرد.

جعفری زارع با تقدیر از تلاش‌های تیم درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل در راستای جوانی جمعیت افزود: تیم درمان ناباروری قفقاز یک تیم قوی است و می‌تواند یک همایش مشترک با محوریت روش درمانی IUI با حضور اساتید مطرح کشوری و استانی برگزار کند.

در ادامه این نشست، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز گفت: با عنایت به تنوع فعالیت‌های آموزشی و درمانی در جهاددانشگاهی در همه زمینه‌ها از جمله فعالیت های علمی، اقتصادی و اجتماعی آماده همکاری‌های لازم با انجمن زنان استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کاربست علم و فناوری بصورت عمومی در جهاددانشگاهی مهیا است اظهار کرد: تدوین برنامه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و... که بار علمی داشته باشد در این نهاد امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام
captcha