حضور ۴ نماینده چهامحال‌وبختیاری در فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4184782
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

حضور ۴ نماینده چهامحال‌وبختیاری در فینال مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهامحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی از فردا، ۹ آذرماه آغاز می‌شود، گفت: از چهارمحال و بختیاری چهار متسابق در رشته‌های دعاخوانی و حفظ کل برای رقابت به مسابقات اعزام می‌شوند.

مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهامحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی از فردا، ۹ آذرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور حدود صدها چهره‌ قرآنی مایه خیر و برکت در خراسان شمالی و شهر بجنورد است که از چهارمحال و بختیاری نیز چهار متسابق در رشته‌های دعاخوانی و حفظ کل اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در رشته دعاخوانی «سجاد براتی»، «مریم امیدی» و «فرزانه تجلی» نمایندگان استان در فینال این رشته هستند. همچنین «ریحانه علایی» در رشته حفظ کل قرآن کریم به فینال این دوره از مسابقات راه یافته است که برای این نمایندگان استان آرزوی موفقیت و درخشش در صحنه این رویداد قرآنی دارم.

امیری در ادامه بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و توضیح داد: برگزاری محافل قرآنی در تحقق فرهنگ قرآنی به‌ویژه در میان خانواده‌‌ها تأثیرگذار است؛ جامعه باید قرآنی شود و یکی از راه‌ها برگزاری رویدادهای قرآنی همچون محافل و مسابقات قرآنی است.

مدیرکل اوقاف استان معرفی و پررنگ کردن معارف قرآن کریم را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر محافل قرآنی به کوچه و خیابان و پارک‌ها کشیده شود و در مجامع عمومی و مدارس شکل بگیرد، فطرت پاک جوانان ما جذب خواهند شد. همانطور که شاهد نذورات مردم در زمینه‌های مختلف هستیم، باید جامعه را به سمت نذر برای قرآن، محافل قرآنی و وقف برای قرآن هدایت کنیم و همانطور که حسینه‌ها باشکوه هستند باید مؤسسات قرآنی ما نیز باشکوه باشد و شلوغ باشند.

امیری همچنین به حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: باید در مقوله قرآن نیز این عطش را ایجاد کنیم و این حرکت مردمی را شکل دهیم.

یادآور می‌شود، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن از ۹ آذرماه به میزبانی شهر بجنورد در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات در ایام فاطمیه(س) از ۹ تا ۱۲ آذر ابتدا در بخش نغماتی آن شامل تواشیح، اذان و اجرای گروه‌های هم‌خوانی و هم‌آوایی اجرا و در ادامه ۱۲ تا ۱۸ آذر رقابت‌های بخش قرائت آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزاء و حفظ کل قرآن برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha