تبلیغ لسانی برای تربیت نسل دینی کافی نیست
کد خبر: 4184464
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تبلیغ لسانی برای تربیت نسل دینی کافی نیست

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی خطاب به امامان جماعت مدارس گفت: برای تربیت نسلی دینی فقط به تبلیغ لسانی اکتفا نکنید، بلکه تبلیغ باید به‌صورت عملی باشد و دانش‌آموزان با مشاهده اعمال و رفتار شما مبانی دینی را بیاموزند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، امروز، ششم آذرماه در مراسم اختتامیه طرح «مبین» که با حضور روحانیون و امامان جماعت مدارس هفت استان مرکزی، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، قزوین و اصفهان به میزبانی خمین در بیت قدیمی حضرت امام(ره) در این شهرستان برگزار شد، از اجرای طرح ابراز خرسندی کرد و گفت: قرار بر این بود این طرح سال گذشته برگزار شود، اما به‌دلیل مهیا نبودن شرایط برگزار نشد و امسال با حضور هفت استان در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل برگزار شد و امید است نتایج این جلسات و نشست‌ها در جامعه مشهود باشد.

وی دانش‌آموزان را بهترین سرمایه‌های کشور دانست و با بیان اینکه برای تربیت دینی این سرمایه‌های اجتماعی باید برنامه داشت، اظهار کرد: تربیت انسان‌های شایسته همچون سردار سلیمانی، ابومهندس، استاد شهید مطهری، چمران یکی از رسالت‌های فعالان مجموعه آموزش و پرورش است. در واقع تربیت دینی نسل‌ها سرمایه ماندگار زندگی همه شماست که باید قدردان این فرصت باشید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با یادآوری این مطلب که تربیت نیروی کار کارآمد، شایسته، لایق، آینده‌نگار، مدیر و مدبر، وظیفه‌شناس می‌تواند منشأ بسیاری از خدمات ارزنده باشد، به تحولات غزه اشاره کرد و گفت: یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه باعث ایجاد تحولات اخیر در این منطقه شده است. وی اسیر آزاد شده‌ای است که با اقدامات جهادی و مدد از خداوند متعال توانست سرنوشت جهان، تاریخ بشریت، غرب و شرق و امت اسلامی را تغییر داد.  

وی با بیان اینکه تحولات غزه ماهیت دنیای غرب، جبهه یزیدیان و عمرعاص‌های زمانه و از سوی دیگر ماهیت مردان مرد جبهه حق و دلدادگان اهل‌ بیت(ع) را بر همگان مشخص کرد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب در 45 سال قبل نور خدا و باور به پیروزی حق علیه باطل را در دل آزادمردان تاباند و باعث شد امروز غزه در برابر رژیم کودک‌کش و ظالم اسرائیل با تمام قوا بایستد.

دری نجف‌آبادی ضرورت تربیت فرزندانی بصیر، مؤمن و انقلابی را متذکر شد و با اشاره به اینکه در جهت تربیت دانش‌آموزان منطبق با مضامین الهی و قرآنی از هیچ تلاشی نباید کوتاهی کرد، گفت: تربیت فرزندانی صالح برای شما مربیان و تمام فعالان عرصه آموزش و پرورش باقیات و صالحاتی است که باید به آن اهتمام ورزید.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی در پایان به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُم» استناد کرد و گفت: برای تربیت نسلی دینی فقط به تبلیغ لسانی اکتفا نکنید، بلکه تبلیغ باید به‌صورت عملی باشد و دانش‌آموزان با مشاهده اعمال و رفتار شما مبانی دینی را بیاموزند. امید است نتیجه برگزاری این جلسات تربیت نیروهای عاشق قرآن و اهل‌ بیت(ع) باشد.

انتهای پیام
captcha