کتاب «هنگامی که پروانه‌ای عطسه می‌کند» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4184416
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

کتاب «هنگامی که پروانه‌ای عطسه می‌کند» روانه بازار نشر شد

کتاب «هنگامی که پروانه‌ای عطسه می‌کند (تفکر سیستمی برای کودکان کوچک و بزرگ)» اثر لیندا بوث سوینی و ترجمه علی سیبویه ویژه مربیان و والدین منتشر شد.

کتاب «هنگامی که پروانه‌ای عطسه می‌کند»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «هنگامی که پروانه‌ای عطسه می‌کند (تفکر سیستمی برای کودکان کوچک و بزرگ)»، ویژه مربیان و والدین اثر لیندا بوث سوینی و ترجمه علی سیبویه در ۱۸۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

پایه‌ریزی تفکر صحیح در سال‌های آغازین زندگی، مسیر رشد و بالندگی کودکان را در آینده هموارتر می‌کند. در این میان تفکر سیستمی کمک می‌کند با در نظر گرفتن اثرات تصمیمات خود در دنیای پیچیده امروزی، اقدامات مؤثرتری انجام دهیم. اثر حاضر با زبان ساده و شیوا، آموزه‌های عمیق سیستمی را برای والدین و مربیان، در جایگاه مخاطبان اصلی کتاب بازگو می‌کند. 

کودکان به کمک این کتاب می‌آموزند: دنیای پیرامون خود را به‌صورت کل و نه اجزای جدا از هم ببینند. در جستجوی چگونگی تغییر پدیده‌ها در طول زمان باشند. مسائل را بهتر درک کرده و در مواجهه با آن‌ها هوشمندانه‌تر عمل کنند.

بیان اصول تفکر سیستمی از طریق تحلیل داستان‌های مشهور جهان سبب می‌شود خوانندگان نه تنها با شیوه‌ای جذاب آن را فرا بگیرند، بلکه این توانایی را در خود ایجاد کنند تا سایر موضوعات را نیز از طریق داستان سرایی به مخاطبان خود ارائه دهند. 

ساختار اثر

این کتاب در چهار بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «تفکر سیستمی: ابزار درک دنیای پیچیده» به تشریح گام‌های اولیه کودک به سوی تفکر سیستمی پرداخته و ساعت متفکران سیستمی: نگاهی متفاوت به زمان و به تأخیر‌ها توجه کنید را تبیین کرده است.

بخش دوم با عنوان «چگونه از کتاب استفاده کنیم؟» به بیان هفت نکته اختصاص دارد که عناوین آن عبارتند است: با آنچه اتفاق افتاده است شروع کنید، روابط علت و معلولی را دنبال کنید، زبان علیت را معرفی کنید، سؤال‌های علّی بپرسید، از کودکان بخواهید داستان‌های خودشان را ایجاد کنند، به کودکان کمک کنید تا آنچه می‌دانند را نشان دهند و انتخاب داستان‌ها.

«داستان‌ها» عنوان سومین بخش از کتاب حاضر است که به بررسی ۱۲ داستان می‌پردازد؛ در هر کدام از این داستان‌ها نویسنده به بیان مفاهیم تفکر سیستمی، نگاهی سریع به داستان و نکاتی برای تدریس پرداخته و پرسش‌ها و داستان‌های مشابه را مطرح می‌کند.

چهارمین و آخرین بخش از این کتاب با عنوان «یادداشت‌های پایانی» راهنمایی برای ترسیم نمودار‌های سیستمی، یافتن داستان‌های خودتان و استفاده از این کتاب برای بزرگسالان را مورد تأکید قرار داده و کمک به بچه‌ها برای توسعه مهارت‌های تفکر سیستمی را تبیین کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha