طرح «اتوبوس تفکر» ویژه دختران نوجوان در همدان اجرا شد
کد خبر: 4184384
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

طرح «اتوبوس تفکر» ویژه دختران نوجوان در همدان اجرا شد

دبیر کانون دانش‌آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) همدان گفت: اردوی «اتوبوس تفکر» به‌مدت یک هفته ویژه دختران نوجوان در این استان با حضور 250 دانش‌آموز از هشت مدرسه برگزار شد که دور دوم این طرح پس از ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

اتوبوس تفکرطاهره حجاری، دبیر کانون دانش‌آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه اردوی «اتوبوس تفکر» به مدت یک هفته ویژه دختران نوجوان در همدان برگزار شد، گفت: در این طرح که طی یک هفته ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه اول برگزار شد، 250 دانش‌آموز از هشت مدرسه با اتوبوس تفکر به کافه رفیقانه ویژه دختران در اداره تبلیغات اسلامی همدان منتقل می‌شدند.

وی با بیان اینکه در این اتوبوس ضمن ایجاد فضای شاد و با نشاط، مطالبی در زمینه ایجاد انگیزه برای درس خواندن، تشخیص استعداد و هویت‌بخشی به دختران ارائه می‌شد، افزود: در این طرح شهرداری حمایت خوبی داشت و مجوز اردو نیز از سوی آموزش و پرورش صادر شده بود و مورد استقبال دختران دانش آموز قرار گرفت.

حجاری گفت: در کافه رفیقانه مشاوره‌های لازم به نوجوانان ارائه می‌شد و هر روز یک نخبه در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، ادبی، هنری و... به صحبت و گپ و گفت با دانش‌آموزان می‌پرداخت. پخش کلیپ‌های انگیزشی و بازی پازل مناسب سن این نوجوانان که با عنوان «پله پله تا بهتر شدن» و با رویکرد 10 نکته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به نوجوانان بود، انجام شد.

دبیر کانون دانش‌آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) همدان با اشاره به عناوین ارائه شده در این اردو بیان کرد: القای حس ارزشمندی و خودباوری در نوجوان، امیدآفرینی و نگاه به افق روشن، الگوسازی شهدای نوجوان شاخص، یادآوری قدرت و توان بانوان در عرصه‌های مختلف، غنیمت شمردن فرصت نوجوانی، استعدادیابی خود و سرمایه‌گذاری در این مسیر، حفظ روحیه نشاط و طراوت در نوجوانی، مذمت تنبلی و ترغیب برای هدف‌گذاری از جمله موضوعات ارائه شده بود.

حجاری با اشاره به اهداف و جامعه هدف این طرح یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان متوسطه اول انتخاب شدند که هنوز انتخاب رشته نکرده‌اند، لذا به‌منظور کشف استعداد و انتخاب رشته بهتر این اردو برگزار شد، با توجه به اینکه این طرح خلاقانه برای اولین بار از سوی حوزه علمیه رقم خورد فضایی فراهم شد تا طلاب خانم خود را محک زده و ضمن رفع نواقص طرح، زمینه برگزاری بدون اشکال آن برای دانش‌آموزان دیگر طی اردوهای بعدی فراهم شود. 

وی با اشاره به بازخورد و استقبال دانش‌آموزان از این طرح گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح از دبیرستان حدیدچی، شاهد، آیین روشن، بهشتی، شهید بابایی، کورکچی، معصومیه و کوثر استقبال خوبی داشتند و به دنبال ثبت بازخورد از سوی والدین نیز هستیم، هرچند تماس‌های زیادی مبنی بر برگزاری دوباره طرح از سوی والدین دانش‌آموزان داشتیم، دوره دوم این اردو پس از ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha