مبنای بسیج تفکر عاشورایی است
کد خبر: 4183857
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

مبنای بسیج تفکر عاشورایی است

فرمانده سپاه استان مرکزی بیان کرد: مبنای تفکر بسیج، تفکر عاشورایی است و بسیج بهترین مدافع اسلام، انقلاب و فرمول عبور انقلاب از بحران‌هاست.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 3 آذر، در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان اراک که درمصلی بیت‌المقدس این شهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه بسیج لشکر مخلص خداست، گفت: این سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: «بسیج لشکر مخلص خداست» بدان معناست که بسیجیان بندگانی هستند که مراحل کمال را طی کرده‌ و به جایی رسیده‌اند که جز خدا چیزی نمی‌بینند و هدف‌شان تنها کسب رضایت پروردگار است.

وی افزود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که تمامی میوه‌های پرثمر آن در جهان اسلام منشأ اثر است؛ شجره طیبه بسیج در تمام مراحل انقلاب، موفق شده تمامی تهدیدات استکبار جهانی علیه نظام اسلامی را خنثی سازد.

فرمانده سپاه روح‌الله به جریانات اخیر منطقه و غزه اشاره و تصریح کرد: امروز محصول بسیج را در جهان اسلام می‌بینیم همانطور که بسیجیان توانستند یمن و سوریه و عراق را نجات دهند و یک جمعیت اندک در غزه، دشمن را ضربه فنی کرد و آخرین شکست دشمن هم در غزه رقم خورده است.

کریمی با تاکید بر اینکه مقاومت مردم غزه و جبهه اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی رقم خورده است، گفت: کارکرد بسیج در همه عرصه‌ها برای پیشبرد انقلاب در میدان است. بسیج در صحنه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، بهداشت و سلامت و عملیاتی و امنیتی خوش درخشیده است.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی واقعیت صحنه را به رخ دشمنان کشید. امروزه نیز در نبرد غزه می‌بینیم که سیدحسن نصرالله همانگونه که شهید سلیمانی دشمن را تهدید کرد، او نیز دشمن را تهدید کرد که ما خودمان را برای کار بزرگتر آماده کرده‌ایم.

سردار کریمی با بیان اینکه بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنام است، گفت: شهادت‌طلبی رمز موفقیت بسیجیان است؛ تربیت یافتگان بسیج نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه الگوی بسیجیان، امیرالمومنین است، تصریح کرد: امروزه اگر اقدامات بسیج برکت دارد در داشته‌های مادی نیست و اگر در برابر دشمن تاب می‌آورد و موفقیتی کسب می‌کند به دلیل داشتن مولفه‌های معنوی است.

وی با بیان اینکه بسیجیان جهان اسلام منتظر فرمان رهبری هستند، افزود: امروزه هرکس زیر پرچم انقلاب قدمی برای برقراری ارزش‌های الهی بردارد یک بسیجی است. تلاشی که حاج قاسم برای تشکیل جبهه مقاومت کرد، ثمره‌اش را امروز می‌بینیم. امروز نزدیک به قله هستیم و باید با تمام وجود تلاش کنیم تا به قله برسیم.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر ولایتمداری بسیج گفت: حاج قاسم با عنصر معنویت و تقوا، پایان داعش را اعلام کرد. بسیج توطئه های دشمن را خنثی کرده و در جهت امر به معروف و نهی از منکر، راه خودش را با قدرت ادامه خواهد داد. مبنای تفکر بسیج، تفکر عاشورایی است. بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب و فرمول عبور انقلاب از بحران‌هاست. 

سردار کریمی با تاکید بر اینکه اسرائیل امروزه در منجلابی گیر کرده که اگر ادامه دهد در منجلاب گیر خواهد کرد و اگر دست از درگیری بردارد شکست خورده است، اگر دشمن اراده شکست حماس را داشت تن به آتش بس نمی‌داد، اسرائیل چند سال قبل یاوه‌گویی کرد و می‌خواست حزب الله را شکست دهد و اکنون نیز می‌خواست حماس را شکست دهد که باز هم شکست خورد. رزمندگان اسلام سینه‌شان را برای دفاع از مظلومان و مردم سپر کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha