عامل اصلی اقتدار ایران، آحاد ملت و بسیجیان هستند
کد خبر: 4183852
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

عامل اصلی اقتدار ایران، آحاد ملت و بسیجیان هستند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه عامل اصلی اقتدار ایران آحاد ملت و بسیجیان هستند، گفت: مرد و زن این کشور همه پاسدارند و پاسداری و بسیجی کسوت نیست بلکه اعتقاد به خدا، دین، اسلام است.

سردار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، سردار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی امروز سوم آذرماه، در همایش اقتدار بسیجیان تویسرکان که در سالن دو هزار نفره الغدیر شهرستان تویسرکان برگزار شد، گفت: در ایران دو دوران مبارزه داریم؛ یکی دوران ضد استبدادی که با استبداد رژیم‌های خودکامه مواجه شدیم و از سال ۴۲ تا ۵۷ این مبارزه شکل گرفت، پس از این دوران با پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه ضد استعماری آغاز شد ملتی قیام کرده بودند تا ایران آزاد شود و روی پای خود بایستد.

وی بیان کرد: جریان آمریکایی برای سرنگونی انقلاب تازه شکل گرفته ایران ۳۴۰ سناریور ترتیب داد و آنها را یکی پس از دیگری اجرا کرد توطئه‌هایی نظیر کودتا، جنگ کردستان و سیستان و بلوچستان، جنگ تحمیلی، تحریم‌های خردکننده اقتصادی و فشار حداکثری را انجام داد.

سردار دقیقی با بیان اینکه استراتژی و راهبرد ایران در بدو پیروزی انقلاب تا به امروز مقاومت و پایداری بوده است، گفت: دشمن تهاجم خود را در طول دوران انقلاب قطع نکرد و ایران اسلامی هم همواره در حال دفاع بوده که از دهه ۷۰ استراتژی ایران یک گام به جلو برداشت و به بازدارندگی رسید.

وی افزود: باید کاری می‌کردیم که دشمن دست از تهاجم بردارد لذا استراتژی و راهبرد ایران به جایی رسید که دشمن گزینه نظامی را کنار گذاشت و این سخن امام راحل که «اگر در جامعه‌ای ندای دلنشین بسیجی طنین انداز شود طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن جامعه قطع خواهد شد و گرنه باید هر روز منتظر حادثه ماند» هدف را مشخص می‌کند.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: مبارزات ضد استعماری سخت‌تر از مبارزات ضد استبدادی بود، ما حدود یک دهه مبارزه جدی علیه رژیم ستمشاهی داشتیم، در دوران ضد استبداد همه گروه‌های راست و چپ حضور داشتند اما بعد از انقلاب از قطار مبارزه پیاده و راهشان را کج کردند و مجاهدین خلق جاسوس آمریکا، صهونیست و چریک‌های فدایی خلق مستشار انگلیس شدند و امروز می‌بینیم رهبر چریک‌های فدایی خلق به عنوان مفسر بی‌بی‌سی شرکت می‌کند.

وی گفت: چرا مقامات قضایی ایران این‌ها را که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است و در پناه استکبار و صهیونیست زندگی می‌کنند محاکمه غیابی نمی‌کنند؛ اگر این کار انجام شود، ضمن اینکه در هیچ جای دنیا نقطه امنی ندارند دیگر نمی‌توانند برای ملت ایران قیافه روشنفکری بگیرند.

مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: ریگان رئیس جمهور آمریکا برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته بود در حالی که جنگ تحمیلی تازه پایان یافته بود و ایران هیچ گونه صلاحی نداشت و بسیجی شکل نگرفته بود، ریگان برای تسلط بر ایران و رفع نگرانی‌اش از رشد این کشور و تضعیف قدرت آمریکا در جهان از رئیس سازمان امنیت فرانسه که هشت سال در ایران سفیر بود مشورت گرفت و از آنجا که غربی‌ها از حدود ۵۰۰ سال شرق‌شناسی را آغاز کرده بودند و در زمینه اخلاق و رفتار مردمان آن کتاب نوشته بودند، به جای حمله نظامی برای سرنگونی ایران اقداماتی مانند تحریم اقتصادی، انزوای سیاسی، عرضه مواد مخدر و ترویج ناهنجاری اخلاقی و... را به کار گرفت.

دقیقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دو عامل یعنی وجود مردم و رهبری ایران را در توطئه‌های خود در نظر نگرفتند و البته اهمیت این دو را هم نمی‌فهمند گفت: امروز اقتدار ما باعث شده دشمن از فکر حمله نظامی خارج شود.

وی با بیان اینکه عامل اصلی اقتدار ایران آحاد ملت و بسیجیان هستند، مرد و زن این کشور همه پاسدارند و پاسداری و بسیجی کسوت نیست بلکه اعتقاد به خدا، دین، اسلام است به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نزدیک قله هستیم اشاره کرد و گفت: قله را امام راحل و رهبری اینگونه تعریف کردند که اگر در مملکتی ندای بسیجی طنین‌انداز شود طمع دشمنان جهانخوار از آن جامعه قطع خواهد شد همان طور که اکنون طمع نظامی دشمنان از ایران قطع شده است.

مشاور عالی فرمانده سپاه تصریح کرد: هنوز طمع اقتصادی و فرهنگی دشمن باقی است اما به زودی طمع اقتصادی و فرهنگی دشمن را هم قطع می‌کنیم، برای اولین بار بعد از صدر اسلام شیعه کشی به دست وهابیت در قالب داعش به دست سردار سلیمانی شکست نظامی خورد، شهید سلیمانی با طرح تئوری وحدت بر مبنای دشمن مشترک، همه ادیان را با هم مجتمع و سازمان داد و ریشه داعش را در جایی که بر آن تسلط داشتند خشکاند و حرکت بزرگ اربعین یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی پیروزی حاج قاسم بر داعش و داعشیان است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی نظامی باید به پیروزی ایدئولوژی، اقتصادی و فرهنگی برسیم گفت: ما هم اکنون در نزدیکی قله‌ایم و مقاوم ایستاده‌ایم، بعد از شهادت حاج قاسم یک مرحله جلو آمده‌ایم و با مقابله هوشمند اقدام کردیم، برای اولین بار یک پایگاه آمریکایی در عین الاسد رسما توسط ایران مورد هدف قرار گرفت که این مقابله بزرگ قرن بود و ۷۰ سال بود هیچ کس به یک پایگاه آمریکایی رسما حمله نکرده بود.

دقیقی ادامه داد: اما امروز می‌بینید پایگاه‌های آمریکایی توسط جریان مقاومت در عراق، سوریه و جاهای دیگر مورد حمله قرار می‌گیرند، ما امروز در حال مقابله هوشمند هستیم و فقط استقامت و مقاومت و صبر و انتظار نیست، امیدواریم روزی برسد که شر استکبار و صهیونیست از سر بلاد اسلامی و غیر اسلامی کوتاه شود.

این مقام کشوری در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای تویسرکان تصریح کرد: به فرمایش امام (ره) مسئولین با پشتوانه بسیج است که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا می‌شود به زندگی توام با آزادی رسید.

یادآور می‌شود؛ در پایان از مدال‌آوران ورزش شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha