بسیج استمرار حرکت تاریخی علیه طواغیت است
کد خبر: 4183816
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

بسیج استمرار حرکت تاریخی علیه طواغیت است

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیازمند روحیه بسیجی هستیم، بسیج استمرار حرکت تاریخی علیه طواغیت است، گفت: بسیج صرفا یک سازمان نظامی نیست، بلکه نیازهای اساسی جامعه را می‌شناسد و برای رفع آن مشکلات تلاش می‌کند.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه سوم آذر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند در آیه 251 سوره بقره، از تفضل خود بر جامعه بشری صحبت می‌کند، تفضلی که عده‌ای در جامعه با قیام خود، در مقابل مفساد و طاغوت‌ها ایستادگی می‌کنند و اگر این عده در جامعه بشری نبودند فساد همه عالم را فرا می‌گرفت.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج  و تبریک این هفته به همه بسیجیان جان بر کف گفت: بسیج نیرویی مردمی است که آن را می‌توان از مصادیق این آیه عنوان کرد و می‌بینیم که در همه عرصه‌ها از دوران دفاع مقدس گرفته تا در برابر طاغوت‌ها، در محرومیت‌زدایی‌ها و در دوران کرونا به خوبی وارد میدان شده است.

امام جمعه همدان افزود: بسیج صرفا یک سازمان نظامی نیست، بلکه نیازهای اساسی جامعه را می‌شناسد و برای رفع آن مشکلات تلاش می‌کند و دیدیم که در عرصه آب رسانی و حل مشکل کم آبی استان این بسیج بود که با تمام توان در شهر و روستاها وارد شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند روحیه بسیجی هستیم، روحیه‌ای که استمرار حرکت تاریخی علیه طواغیت است، گفت: جریان غزه با وجود تمام تلخی‌ها، اما درس‌ها و عبرت‌های فراوانی داشت، باید از انصار الله یمن یاد بگیرم که حرکت و تصمیم‌گیری ما بر اساس آموزه‌های دینی باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران دنیا به دنبال پاسخ این سوال هستند که علت این روحیه مقاوم مردم مظلوم غزه چیست افزود: این روحیه مقاوم، محصول تربیت دینی و مودب بودن به آداب الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معنویت گمشده امروز بشر است و لذا بشر این صحنه‌ها را با تعحب نگاه می‌کند، یادآور شد: نخبگان کشورهای اسلامی ببینند کدام کشورها به فرمان پیامبر(ص) در حمایت از مظلوم نه در حد شعار، که به معنای واقعی کلمه عمل کردند.

خطیب جمعه همدان اضافه کرد: حشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نظامی و دیپلماسی از مردم مظلوم غزه حمایت کردند، حمایتی که نشأت گرفته از نظام فکری شیعی است.

وی افزود: این آموزه‌های علی(ع) است که به جامعه یاد می‌دهد از طاغوت نترسید و در مقابل هیچ قدرتی زانو نزنید و در نظام مکتب شیعی نمی‌توان ظلم را دید و ساکت بود.

شعبانی به دیدار رهبری با ورزشکاران اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در دیدار ورزشکاران از بانو محجبه قهرمانی تمجید کردند که با کودک خود در میدان حاضر شد، الگویی که برآمده از هویت دینی، ملی و ایرانی ما است و ایشان خواستار حمایت از ورزش به معنای واقعی شدند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مسئولان استانی به جد به این دستور رهبر معظم انقلاب عمل کنند، ابراز کرد: امروز باید عرصه را برای ورزش همگانی و قهرمانی فراهم کنیم و مسئولان از استعدادهای موجود در استان نه صرفا به صورت شعار که به صورت واقعی حمایت کنند.

امام جمعه همدان همچنین از سفر حجت الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری به همدان در هفته آینده خبر داد و گفت:  در همدان حضور داردمردم همدان که از ادارات شکایتی دارند و ارگانی به کار آنها گره زده، می‌توانند با تیم مستقر دیوان عدالت اداری ملاقات کنند.

انتهای پیام
captcha