حوزه‌های علمیه مرکز ترویج و حمایت از اهدای خون
کد خبر: 4183566
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

حوزه‌های علمیه مرکز ترویج و حمایت از اهدای خون

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداءکنندگان خون اعلام کرد: با گذشت یک سال از امضای تفاهمنامه همکاری سازمان انتقال خون و حوزه‌های علمیه گزارش عملکرد اجرایی این تفاهمنامه نشان‌دهنده موفقیت این همکاری است.

حوزه‌های علمیه مرکز ترویج و حمایت از اهدای خونبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، هادی نوری، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداءکنندگان خون با اشاره به اینکه با گذشت یک سال از  امضای تفاهمنامه میان سازمان انتقال خون و حوزه‌های علمیه گزارش عملکرد اجرایی این تفاهمنامه نشان‌دهنده موفقیت این همکاری در زمینه ترویج و تامین خون مورد نیاز و تحقق اهداف مورد نظر بوده است، اعلام کرد: سال گذشته طی تفاهمنامه‌ای با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور که متولی مباحث مرتبط با بهداشت درمان و آموزش‌های مربوطه در حوزه‌های علمیه است، زمینه همکاری بین دو نهاد فراهم شد. 

نوری ادامه داد: هم اکنون برای تعمیق این همکاری مقرر شده است کارگروه مشترک میان دو سازمان تشکیل و با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و آموزش مخاطبان هدف این تفاهمنامه، زمینه حضور سازمان انتقال خون در نشریات، پورتال و کانال‌های اطلاع‌رسانی حوزه فراهم شود. 

وی افزود: وجود هزار و 200 سفیر سلامت در حوزه‌های علمیه فرصت مغتنمی است که در اختیار سازمان انتقال خون قرار گرفته است تا با آموزش این سفیران جوان و مستعد، این طلاب پیام رسانان خودمراقبتی و اهدای خون در میان این جامعه تاثیرگذار باشند. 

وی تاکید کرد: هر یک از این سفیران 10 نفر زیر مجموعه دارند که در حوزه پزشکی و پیراپزشکی فعالیت می‌کنند که آموزه‌های ترویجی انتقال خون نیز در همین دسته است.

نوری افزود: فضای آموزشی ترویجی که این تفاهمنامه در اختیار سازمان انتقال خون قرار می‌دهد بسیار گسترده و شامل حوزه‌های علمیه، دانشگاه و مدارس مرتبط است و افراد آموزش‌دیده، خود اداره‌کننده جلسات و سخنرانی‌هایی در سطح جامعه هستند که ظرفیت آموزش مباحث فرهنگساز انتقال خون به آنان را دارند که این در گسترش فرهنگ اهدای خون نقش بسزایی دارد. ضمن اینکه افراد آموزش‌دیده اغلب خود در گروه اهداءکنندگان قرار می‌گیرند که به تأمین خون مورد نیاز جامعه کمک می‌کند. 

وی همچنین از تهیه محتوای آموزشی در دو بخش کتابچه آموزشی و اسلاید آموزشی برای بهره‌برداری مرکز خدمات حوزه علمیه خبر داد و گفت: طی مدتی که این تفاهمنامه در حال اجرا بوده است، دوره‌های آموزشی برای پرسنل ستادی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مسئولان دفاتر خدمات حوزه‌های علمیه استان‌ها انجام شد.

نوری با اشاره به پویش اهدای خون طلاب در مهر ماه سال جاری و همکاری طلاب در دو مرحله اهدای خون در زمان کاهش ذخایر خونی گفت: تعمیق روابط و همکاری‌ها و برپایی همایش و جشنواره با همکاری طرفین از برنامه‌های آینده این تفاهمنامه است.

انتهای پیام
captcha